جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مسلم اسدی استاد حوزه همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که جامعه به طلبه باسواد و عالم نیازمند است نه به مدرک، گفت: مدرک گرایی یکی از زیان بار ترین مسائل در حوزه ها است و باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مسلم اسدی، امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه آیت الله  آخوند(ره) همدان گفت: طلاب باید به مساله علم آموزی اهمیت دهند.

وی در ادامه تصریح  کرد: از لوازم ضروری طلبه اهمیت به مساله ادبیات عرب است. طلبه ای که در ادبیات ضعیف باشد نمی تواند مسائل دینی را از منابع استخراج کند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت مساله مباحثه در حوزه های علمیه گفت: هر عالمی که به جایی رسیده از ثمرات مباحثه است.

وی خطاب به طلاب افزود: سعی کنید با افراد توانمند در دروس مباحثه داشته باشید و خود را در مباحث تقویت کنید، با تنبلی و کسل بودن عمر خود را هدر ندهید و نگذارید دروس روی هم انباشته شود.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: جامعه به طلبه با سواد و عالم نیازمند است، از این رو  به شما توصیه می کنم در مساله علم آموزی اهتمام بیشتری داشته باشید.

وی ادامه داد: ادبیات عرب، اصول فقه، فلسفه و منطق از لوازم راه طلبگی است و طلبه ای که به این سه علم مجهز شد دچار مشکل در فهم مطالب نمی شود.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به نحوه درس خواندن علمای قدیم، خاطر نشان کرد: در زمان قدیم طلاب به صورت خود جوش درس خوانده و به صورت منظم و بدون حضور و غیابی در جلسه درس آماده می شدند.

وی در پایان با اشاره به آفت های مدرک گرایی در حوزه های علمیه، افزود: جامعه به عالم نیازمند است نه به مدرک؛ مساله مدرک گرایی یکی از زیان بار ترین مسائل در حوزه ها است و باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha