جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدی قائینی

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: نماز اول وقت دارای ثمرات زیادی در زندگی است و عبادت سختی نیست که خسته کننده باشد، بلکه یک عبادت کوتاه با پاداش و ثمرات فراوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قائینی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)، بیان داشت: در بعضی اقوال سالگرد حضرت فاطمه معصومه(س) امروز دوازدهم ربیع الثانی آمده است.

وی ادامه داد: کریمه اهل بیت(ع) بانویی است که امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) اوصافی کم نظیر درباره ایشان بیان کرده اند مانند "شفیعه" و حتی امام صادق(ع) قبل از بدنیا آمدن امام کاظم(ع) درباره اوصاف بانوی کرامت حدیث نقل کرده است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) در دنیا و آخرت افزود: ایشان دارای وصف معصومه است و مقام عصمت نه فقط گناه نکردن باشد بلکه از جانب خدای تعالی مقام عصمت به ایشان داده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان مجمع تمام کمالات است، امام زاده ای است که دارای زیارت نامه ویژه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز، خاطرنشان کرد: نماز اول وقت دارای ثمرات زیادی در زندگی است و عبادت سختی نیست که خسته کننده باشد، بلکه یک عبادت کوتاه با پاداش و ثمرات فراوان است.

وی در ادامه با اشاره به انجام واجبات و ترک محرمات، ابراز داشت: انجام واجبات و ترک محرمات که سفارش های فراوانی در این باره داریم کار سختی نیست و انسان درکنار تمام فعالیت های روزمره خود اصولی را رعایت کند و این رعایت کردن سبب پیشرفت و پیروزی او در دنیا و آخرت می شود.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: یاد خداوند متعال را راس کارهایتان قرار دهید، به خاطر خدا چیزی را دوست بدارید و بالعکس، کسی که با حرف مردم خوشحال یا ناراحت می شود هنوز با نفس خود کنار نیامده است.

وی در پایان با اشاره به لباس مقدس روحانیت، تصریح کرد: همیشه طلاب باید در اعمال خود جلوتر از مردم باشند، نسبت به اعمال مستحب و مکروه و رعایت آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند، زیرا لباس پیغمبر اسلام(ص) بر تن آنها است و مرجع افعال و اعمال مردم هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha