پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان _مدیر حوزه علمیه خواهران همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران همدان در جمع طلاب گفت: اندیشه و تفکر از مراتب مهم جهاد با نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، عصر امروز در درس اخلاق مدرسه  علمیه زنگنه، گفت: یکی از مقدمات اخلاق اول عامل بودن به این مساله است.
وی با اشاره به اهمیت در نظر داشتن رضای خداوند متعال در تمامی افعال، خاطرنشان کرد: حالا که جوان هستید سعی کنید رزائل نفسانی را از وجود خود بیرون کنید و خداوند و ذکرش را در دل خود  جای دهید.
محقق حوزه علمیه همدان با اشاره به مراتب جهاد با نفس تصریح کرد: اندیشه یکی از مراتب جهاد با نفس است و خداوند متعال در قرآن کریم در آیه 190 سوره آل عمران ما را به تفکر امر می کند.
وی در ادامه با اشاره به احوالات امام سجاد(ع) در این باره گفت: آن امام بزرگوار وقتی که برای نماز شب بر می خاستند در حین وضو آیه 190 سوره آل عمران را می خواندند و محو جلال و جمال خداوند متعال می شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان خاطرنشان کرد: مرحله دوم از مراحل جهاد با نفس رسیدن به ذکر است، مومن بعد از تفکر به تذکر می رسد و حاصل تفکر صحیح رسیدن به ذکر حق متعال است.
وی ادامه داد: همانا به واسطه ذکر خداوند متعال قلب ها مطمئن به نور ایمان می شود و هر ذکری این گونه نیست، بلکه ذکری که با تفکر و ایمان حاصل شده باشد اینگونه است.
پژوهشگر حوزه علمیه همدان گفت: نفس را تدریجی به ترک محرمات آماده و با مراقبت، نفس خود را نسبت به افعال سوء تربیت کنید و حتما افعال خود را محاسبه کنید قبل از  محاکمه شدن در روز قیامت!
وی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ها  بایددل به خداوند متعال بسته و از تعلقات دنیوی خود را دور نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha