پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن طاهری استاد حوزه علمیه همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت علم آموزی، افزود: با توجه به فعالیت عظیم دشمنان دین و نفوذ آنها در جامعه، طلاب باید با سواد و مدافع حریم الهی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) و جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه همدان، بیان داشت: طلاب باید خود را به علم روز و فن خطابه تجهیز کرده و از زمان به درستی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت علم آموزی، افزود: با توجه به فعالیت عظیم دشمنان دین و نفوذ آنها در جامعه، طلاب باید با سواد و مدافع حریم الهی باشند.

وی با اشاره زندگی امام حسن عسکری، تصریح کرد: اهل بیت(ع) هر چه به زمان امام زمان(عج) نزدیک تر می شدند، فشار روی آنها بیشتر بود و اهل جور می دانستند که امام زمان(عج) هدف نهادینه کردن عدل و داد را در دنیا دارد، از این رو نمی خواستند این اتفاق انجام شود.

وی با اشاره به آیه 6 سوره جمعه ادامه داد: خداوند متعال در این آیه می فرمایند «قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ / بگو اى كسانى كه يهودى شده‏ ايد اگر پنداريد كه شما دوستان خداييد نه مردم ديگر پس اگر راست مى‏ گوييد درخواست مرگ كنيد»، این آیه نشان دهنده مکر و دنیا پرستی یهودیان و دشمنان اهل بیت است.

حجت الاسلام  والمسلمین طاهری  ادامه داد: در زمان فرعون مردم را تحت نظر داشت و جلوی به دنیا آمدن پسرها را می گرفت، اما با تقدیر الهی موسی(ع) دتحت حمایت فرعون و با شیر مادر خود بزرگ شد. زمان امام حسن عسکری(ع) نیز همین طور بود که البته خداوند متعال مکر آنها را باطل کرد. لذا با خدا بودن نتیجه اش می شود پیروزی در همه احوالات بدون اینکه حساب و کتابی باشد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت زمان در زندگی طلاب ابراز داشت: در حال حاضر امکانات زیادی وجود دارد از طلاب انتظارات فراوانی می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha