پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هم اندیشی

حوزه/ در نشست معاونان تهذیب مدارس علمیه استان همدان بر ضرورت دانش افزایی اساتید با برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین ارتقای سطح تهذیبی مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، معاونین تهذیب مدارس علمیه استان همدان، شب گذشته در نشستی، به بررسی مسائل تربیتی طلاب و راه های ارتقای سطح تهذیبی مدارس پرداختند.

 حجت الاسلام داود نعمتی، معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله دامغانی (ره) شهر همدان در این نشست گفت: یکی از برنامه های این مدرسه در راستای قرآن و عترت توضیح دادن آیات و روایات مشخص شده، توسط اساتید مدرسه قبل از شروع دروس است.

وی اشاره به اهمیت مسئله مشاوره، ادامه داد: اساتید نقش محوری و کلیدی در مدارس علمیه را ایفا می کنند و پیشنهاد من به تمامی مدارس این است که از تمام ظرفیت استاد در راستای ارتثای کیفیت تربیتی، اخلاقی مدارس باید استفاده کرد.

ضرورت دانش افزایی اساتید

در ادامه، حجت الاسلام روح الله ملکی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهر فامنین بر ضرورت برگزاری  کارگاه دانش افزایی مهارت های کلاسداری  تاکید کرد و گفت:  اساتید باید با روش های صحیح کلاس داری و نحوه ارتباط گیری با مخاطبین آشنا شوند تا ثمره خوبی برای طلاب و همچنین حوزه های علمیه داشته باشند.

لزوم حضور اساتید در حجره های طلاب

حجت الاسلام عبدالمجید خانی، معاون تهذیب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج نیز در سخنانی گفت: یکی از برنامه های تاثیرگذار، حضور اساتید در حجره های طلاب است که می تواند سبب انتقال مطالب اخلاقی شود.

اهمیت برگزاری درس اخلاق

حجت الاسلام داود قراگوزلو یکی دیگر از معاونان تهذیب مدارس علمیه همدان هم با اشاره به اهمیت برگزاری درس اخلاق، گفت: نه تنها طلاب بلکه باید تمامی کادر و اساتید از این برنامه عمومی استفاده کنند.

وی  افزود: دروس اخلاق باید طبق دستور العمل خاصی مبنی بر نحوه بیان مطالب و محتوایی که طبق نیاز در اولویت قرارمی گیرد، برگزار شود تا  بازدهی خوبی داشته باشد.

نقش اساتید در رشد علمی و تهذیبی طلاب

حجت الاسلام ابراهیم مشهدی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهر قروه هم در این نشست گفت: باید در مدارس علمیه از اساتید دغدغه مند استفاده شود تا سبب پیشرفت طلاب و حوزه های علمیه شوند. همچنین برگزاری کارگاه های دانش افزایی می تواند نقش بسزایی در رشد اساتید داشته باشد.

تاکید بر ارتقای سطح علمی اساتید

حجت الاسلام روح الله نصرالهی، معاون تهذیب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) نیز با اشاره به تاثیرگذاری اساتید بر طلاب، بیان داشت: کارگاه دانش افزایی برای اساتید را باید با استفاده از اساتید مطرحی همچون استاد پناهیان و علیدوست برگزار کرد تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha