جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونمایی پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه مجازی المصطفی به ۱۴ زبان زنده دنیا در سالن همایش های این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در عرصه فعالیت های فرهنگی و علمی، ابراز داشت:  علی رغم وجود دغدهای مهم در عرصه مجازی، به حقیقت این مهم ظرفیت و بسترهای عظیمی را فراروی تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی گشوده است. تا در این پهنای بدون مرز، بتوانیم مفاهیم و معارف ناب اهل بیت(علیهم اسلام) را هرچه سریعتر عرضه و تبیین نماییم. و این از نتایج و آثار و برکات انقلاب اسلامی است که خداوند متعال به ما سپرده است. که به موجب آن در دور دسترس ترین مکان عالم معارف الهی منتشر می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: امید است با ارتقای سایت دانشگاه مجازی المصطفی دانش اموختگان و اساتید با کاربردی مفید و پیوستگی با هم همکاری داشته باشند و با کنار گذاشتن سامانه های قدیم و با استفاده از سامانه جدید بصورت راهبری کار را پیش ببرند و باید دانست که ما در عرصه فناوری به مرحله تولید رسیده ایم که این کار توسط خود دانشگاه تولید شده است، وهمانا این امر نقطه بارز و اصلی دانشگاه می باشد.

حجت الاسلام  امینی گلستانی معاون ارتباطات بین الملل دانشگاه مجازی در ادامه تصریح کرد: در عرصه تهیه محتوای سایت نامه نگاری و پیگیری های از تمام بخش های دانشگاه جهت تهیه و تدوین محتوا و جمع آوری محتوا، بازخورد گیری از دانشجویان گروه های علمی معاونت هاو... صورت گرفته است تا در جهت غنای سایت گام موثرتری برداشته شود.

وی در ادامه افزود: در روند اجرای تولید محتوا این سایت به 14 زبان زنده دنیا همچون فارسی، آذری ترکی استانبولی، آلمانی، انگلیسی، اردو، اسپانیایی، روسی، پرتقالی، فرانسوی، عربی و... بر اساس مخاطب شناسی محتوا تهیه شده است و در این زمینه روزانه 7 زبان به روز خواهد شد و امید است در سال اینده تعداد زبان های موجود در سایت به 20 زبان برسد.

دکتر طاعی زاده معاون فناوری اطلاعات دانشگاه مجازی در خصوص برنامه های اجرا شده در دانشگاه ابراز داشت: انچه که از حیث فناوری اطلاعات در این پایگاه اطلاع رسانی برنامه ریزی شده است، بهینه سازی، سدید و روان بودن با سامانه ها، مهندسی مجدد فرایندها و عملیات متناسب با خدمات یک دانشگاه، یکپارچگی ساختاری و عملیاتی سیستم ها و سامانه ها، استاندارد های تجربه کاربردی ux در خدمات، تمرکز زدایی خدمات دانشگاه مجازی و ... از جمله سیاست های بود که در دستور کار قرار گرفته بود تا به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه ابراز داشت: برای بحث سایت دانشگاه، تبلیغات انلاین،  پایگاه اطلاع رسانی، سیستم ثبت نام انلاین و پذیرش، میزکار دانش پژوهی، کلاس انلاین که نسخه جدید و مطابق با نیازهای دانشگاه مجازی تعریف شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کمال عزت معاون آموزش دانشگاه مجازی گفت: ما برای ایجاد تعامل خوب رو به جلو نیازمند ارتباط خوب و عمیق هستیم و باید بدانیم مجموعه جوان تنها نیروی متخصص جوان و کارآمد نیست بلکه نیازمند فکر و انرژی تحول پذیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در عرصه فرهنگ در حال مبارزه و نبرد هستیم که باید مانع نفوذ افکار انحرافی به اندیشه جهانی شویم و مبادا در این عرصه غفلت کنیم که عرصه فضای مجازی لحظه ای تامل را نمی پذیرد چرا که به سرعت در حال رشد و حرکت است

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha