پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ فضای مجازی ظرفیت و بسترهای عظیمی را فراروی تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی گشوده، تا در این پهنای بدون مرز، بتوانیم مفاهیم و معارف ناب اهل بیت(علیهم اسلام) را هرچه سریعتر عرضه و تبیین نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امروز در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی جدید و بسته نرم افزاری ستاد میانی که در سالن همایش های دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، ضمن تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی تصریح کرد: اسلامی بودن و استکبار ستیزی از مهمترین شاخصه هایی است که امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم نموده اند.

وی افزود: اسلامی بودن و استکبار ستیزی ماهیت مستقل و جداگانه ای ندارند؛ اگر این دو شاخصه مهم انقلاب، با یکدیگر جمع شود، اندیشه متحد و منسجمی شکل خوهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی استکبار ستیزی را یکی از مبانی اساسی دین مبین اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: کلمة؛ لا اله الا الله، شعاری استکبار ستیزانه بوده، نمی شود موحد باشیم و در جامعه اسلامی زیر یوق الحاد و کفر سر خم برآوریم.

وی  شعار نه شرقی و نه غربی امام خمینی(ره) را از مهمترین حد و مرزهای ترسیمی انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: امام خمینی(ره) در ایامی که همه قدرت های استکباری همت خود را عزم کرده بودند، تا نامی از اسلام راستین در جهان برده نشود، اصول زیربنایی انقلاب اسلامی را با رنگ و بوی شعارهای اسلامی آغشته نموده،  ندای نه شرقی و نه غربی سردادند.

رئیس دانشگاه مجازی جامعه المصطفی، حمایت از مظلومان را از دیگر شاخصه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حمایت از مظلومان و ستم دیدگان در دوران خفقان تاریخی، از مهمترین تأکیدات و اهداف امام خمینی(ره) بود.

سخنران این مراسم استکبار ستیزی و سوق دادن توجه ها به دسیسه های شوم صهیونیسم جهانی را از مهمترین منویات امام خمینی(ره) و شاگردان ایشان در آن برهه تاریخی عنوان کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) توجه به دادرسی و دادخواهی به ندای مظلومانه جهانیان در گستره گیتی را به همه ما آموختند.

 وی مردمی بودن نظامات بشری را از ملزومات اصلی تحقق و پایداری نهضت ها عنوان کرد و اظهار داشت: مردمی بودن از مهمترین رکن و شاخصه های انقلاب اسلامی است؛ اگر همنوایی و همراهی مردم نبود، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

 رئیس دانشگاه مجازی المصطفی در ادامه به نقش امام خمینی(ره) در همراه سازی توده های مختلف مردمی برای به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره، مسئولین و روحانیت را از اشرافیت، منیت و فاصله گیری از مردم نهی می کردند و همیشه توصیه می نمودند، تا کارگزاران نظام در عرصه های مختلف زندگی متعادل بوده، پا برهنه گان را دریابند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این که عدالت طلبی یکی از برجسته ترین شاخص های اصلی انقلاب است، یادآور شد: بیان عدالت خواهی در تمامی عرصه های بشری از سوی مردم، حقیقتی است، که همواره مورد تأکید انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی انقلاب اسلامی را امانتی از سوی ذات اقدس الهی دانست و ابراز داشت: همواره باید از این امانت الهی دفاع و صیانت نموده، ضمن حساسیت به حد و حدود و آرمان های انقلابی، حفظ و تحکیم انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه خود بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تببین فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی و تأثیر دستاوردهای آن در انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش تمام المصطفائیان در عصر کنونی از جامعه المصطفی  به عنوان مجموعه علمی تربیتی جهانی یاد می شود، که به برکت انقلاب اسلامی در انجام رسالت های متعالی خود به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است.

وی تبیین معارف ناب اسلامی و اندیشه های اهل بیت(علیهم اسلام) به زبان های مختلف را از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: جامعه المصطفی معارف ناب الهی را در قالب های مختلف، به تشنگان اندیشه های دینی در گستره جهانی عرضه می کند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: التزام عملی به ولایت مداری صادقانه و پیروی مخلصانه از ولی امر مسلمین امام خامنه ای، مردم گرایی و عدالت خواهی از مهمترین ملزومات انقلابی بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان تأکید کرد:  علی رغم وجود دغدهای مهم در عرصه مجازی، به حقیقت این مهم ظرفیت و بسترهای عظیمی را فراروی تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی گشوده، تا در این پهنای بدون مرز، بتوانیم مفاهیم و معارف ناب اهل بیت(علیهم اسلام) را هرچه سریعتر عرضه و تبیین نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha