جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهر، در دیدار جوانان مطالبه گر انقلابی

حوزه /عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:آمار طلاق و ازدواج سپید، زنگ خطری برای جامعه اسلامی است، باید در این امور آسیب شناسی جدتری صورت گیرد؛ رهبر انقلاب در این امور دغدغه مند و نگران می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهر، پیش ازظهر امروز در دیدار جوانان مطالبه گر انقلابی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد با بیان اینکه درآستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب قرار داریم، ضمن تبریک این ایام، نقش جوانان و نخبگان در تعالی و پیشرفت جامه اسلامی را پررنگ  دانست و ابرازداشت: در کشوری زندگی می کنیم که به برکت انقلاب، ذهن جوانان و پژوهشگران و نخبگان علمی به سمت وسوی مباحث علمی و پژوهشی در حال حرکت است.

امام جمعه قم عنوان کرد: اگر در بعضی عرصها در رده های بالای جهانی هستیم؛ اگر دنیا با ادبیاتی صحبت می کند که با تهدیدی همراه با ترس است به خاطر تلاش جوانان درعرصه های مختلف علمی و پژوهشی است.

تحریم ها باعث سکوت وبی تحرکی نشد

 عضو خبرگان رهبری افزود: این تلاش علمی در شرایطی پیش آمده که کشور در انواع تحریمها و  مشکلات قرار داشته، ولی  تحریم ها باعث سکوت وبی تحرکی نشده، بلکه برکت برای جامعه شد و دلیل آن این همه  آثار علمی است؛ بنابراین باید قدر کشور و نظام را دانست و برای عزت و عظمت آن تلاش کرد.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رکن ولایت فقیه و شخصیی چون حضرت آیت الله  خامنه ای نعمت بزرگ برای انقلاب، نظام و کشور و جامعه اسلامی است و باید شکر گذار این نعمت بود افزود: رهبر معظم انقلاب همواره شخیصتی دلسوز، آگاه، مدیر، مدبر و مشوق جامعه و جوانان هستند.

ابراز نگرانی از مدرک گرایی

معاون جامعه مدرسین با اشاره به مدرک گرایی در مراکز علمی  از این موضوع ابراز نگرانی جدی کرد و خواستار توجه  و پی گیری در این عرصه شد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر کپی رایت هم مشکلاتی را برای جامعه علمی کشور ایجاد کرده و حتی دور از شان جامعه است و باید فکری برای این مسئله کرد که تکرار نشود.

امام جمعه قم با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج سپید، زنگ خطری برای جامعه اسلامی است، گفت: باید در این امور آسیب شناسی جدتری صورت گیرد؛ رهبر انقلاب در این امور دغدغه مند  و نگران می باشند؛  باید با برنامه ریزی این مشکلات که در شأن  کشور اسلامی نیست از بین برود. 

مدعیان دروغین برنامه دشمن است

عضو خبرگان رهبری به مسئله مدعیان دروغین اشاره کرد و  افزود: این ها برنامه دشمن است، ولی باید ساکت ننشست و روشنگری کرد تا جوانان گرفتاراین مباحث نشوند، اگر چه در این زمینه فعالیت هایی هم شده، ولی نباید به همین مقدار بسنده کرد.

حمایت از تولید ملی

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه گفتمان سازی در عرصه اقتصاد و ترویج استفاده از کالای تولید ایرانی بیشتر شود و این سخن که تولید کشور کیفیت ندارد، سخن درستی نیست، بیان داشت: این مباحث  هم توطئه دشمن است و غرب نمی خواهد جامعه ایرانی و کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی، گام قوی بردارد و باید با تلاش این توطئه ها را خنثی کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه نمایان شود

معاون جامعه مدرسین با اشاره به وحدت بین نخبگان دو نهاد حوزه و دانشگاه، اظهار داشت:  باید تلا ش کرد آثار این مسئله در کشور نمایان شود. 

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید به داشته های حوزه چوب حراج زد و فعالیت حوزه را نادیده گرفت، عنوان کرد: مطالبه گری در حوزه خوب است، اما نباید طوری باشد تا تلاش های خوب گذشته را نادیده گرفت.

 عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در مباحث فرهنگی و تولید ابزار فرهنگی لازم است، ایده سازی کرد خواستار توجه بیشتر به این مباحث شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha