جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری با تاکید بر جذب افراد توانمند به حوزه های علمیه گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در جذب افراد مستعد به حوزه علمیه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری در نشستی با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به موضوع پذیرش حوزه علمیه گفت: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزن و شکل گیری شخصیتی آنها بسیار نقش موثری دارد از این رو با توجه به اهمیت امر پذیرش و جذب افراد مستعد در حوزه های علمیه، آموزش و پرورش می تواند کمک شایانی را در شناسایی افراد نخبه به جهت ورود به حوزه علمیه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه معلم نقش مهمی در هدایت دانش آموزان به حوزه دارد اظهار داشت: در سن نوجوانی و جوانی معلم به عنوان الگویی برای دانش آموزان است و با توصیه های خود سهم بالایی در گرایش دانش آموزان به دروس دینی و معنوی و حوزه های علمیه دارد.

وی افزود: هر اندازه که حوزه علمیه بتواند افراد مستعد و نخبه را وارد حوزه کند قطعا نتیجه و خروجی آن برای جامعه مفیدتر خواهد بود و کل جامعه می تواند از داشتن روحانیت خوب بهره ببرد و یکی از مکان هایی که استفاده خواهد برد، آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین خدری بیان داشت: هر اندازه که سعی بیشتر در تربیت و پرورش دانش آموز در مدارس شود، به نفع حوزه علمیه و جامعه است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این جلسه گفت: باور ما نیز بر مساله جذب و تربیت افراد مستعد به حوزه است و از هر کمکی که در راستای جذب افراد به حوزه علمیه باشد دریغ نخواهیم کرد.

سیروس فتحی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش به مسائل معنوی بیش از مسائل تربیتی است گفت: در دو سال اخیر آموزش و پرورش تاکید ویژه ای بر نماز جماعت در مدارس داشته است و به همین منظور زنگ مدرسه را در مدارس راه اندازی کردیم.

وی افزود: به جهت تعامل و هماهنگی بیشتر حوزه و آموزش و پرورش دیدار روحانیون و دانش آموزان را برنامه ریزی خواهیم کرد و همچنین تلاش می کنیم که اردوهایی مشترک بین حوزه و آموزش و پرورش برگزار کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha