شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در دیدار با اعضای جشنواره مدهامتان

حوزه/ مسئول برگزاری مسابقات روستایی طرح "مدهامتان" از همکاری جالب توجه شیعیان و اهل سنت در برگزاری شکوه مند برنامه های قرآنی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فولادی امروز در دیدار با آیتالله حسینی بوشهری گفت: چند سالی است که برنامه ‏های قرآنی در استان هرمزگان رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: پس از اجرای طرح‎های قرآنی و حضور مبلغان قرآنی، این رشد به خصوص در مناطقی که روستاییان حضور دارند، بیشتر شده است.

مسئول برگزاری دومین مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه کانونهای فرهنگی هنری مساجد روستایی و عشایری کشور گفت: دو سال است که مسابقات قرآن سراسری روستایی استان هرمزگان برگزار می‌شود که امسال نیز این مسابقات در تاریخ 29 بهمن در شهرستان سیریک روتان برگزار می‎گردد.

وی اظهارکرد: یکی از زیبایی‎های این مسابقات و فعالیت‎های قرآنی در این منطقه این است که اهالی این بخش عموما اهل سنت هستند، ولی شیعیان که جمعیت کمی از این بخش را نیز تشکیل می دهند، حضورپرشور قرآنی در برنامهها دارند و به همین سبب باعث شده  این همکاری قرآنی مشترک، جوانه‎های زیبای وحدت را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فولادی اظهارکرد: برنامه‎های آموزشی از جمله حفظ قرآن در کل منطقه روستاهای شیعه نشین برگزار می‎شود، به حدی که بیش از 160 نفر در این کلاس‎ها شرکت می‎کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha