پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی

حوزه/ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تولید فکر های عمیق قرآنی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی پیش از ظهر امروز در هم‌اندیشی مدیران موسسات قرآنی استان قم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با ذکر این مطلب که این شهر  باید الگوی فعالیت‎های قرآنی باشد گفت: فعالیت‎های قرآنی در کشور، درگیر تقسیم کارهایی شده است؛ در گذشته نه چندان دور برنامه‎ها عمدتا مرتبط با وزارت ارشاد بود ولی از یک سال پیش که هیئت عالی نظارت به موسسات قرآنی تشکیل شد ابهاماتی در این عرصه ایجاد شد.

معاون وزیرارشاد یادآورشد: این هیئت عالی دارای 9 عضو است که دبیری آن را مدیردارالقرآن سازمان تبلیغات است؛ از زمان تشکیل این هیئت بحث صدور مجوز و تعیین صلاحت ها و حمایت ها به عهده این هیئت قرارداده شد.

وی گفت: در دو سال گذشته اعتباری از این طریق واصل نشد و این امر نیز تقصیر وزیر ارشاد نیست بلکه توسط کسانی است که باید این کار را پیگیری میکردند؛ این بودجه قرآنی 200 میلیارد تومان بود که متاسفانه جذب نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی اظهارکرد: با وجود 2هزار موسسه قرآنی و بودجه 2 میلیاردی حمایت از موسسات قرآنی بودجه کمی به موسسات می‎رسد.

معاون وزیرارشاد یادآورشد: این حمایت‎ها کاملا شفاف است و تقسیم این بودجه نیز به راحتی و قابل بیان است زیرا به جهت بزرگی و فعالیت‎های موسسات باید این بودجه را تقسیم کرد.

وی گفت: مبلغ کل اعتبار 9 میلیاردی قرآنی بودجه اندکی است که بیش ا ز4 میلیارد  صرف برگزاری نمایشگاه‎ قرآن شد و هزینه‎ها نیز به شکل شفاف در سایت وزارت ارشاد بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی اظهارکرد: در زمینه بیمه فعالان قرآنی نیز به دلیل حضور در یک صندوق واحد  مشکلات خاصی برای موسسات قرآنی ایجاد شد ولی با حل این مشکل، 2هزار نفر از 12 هزار متقاضی بیمه نیز تا آخر سال بیمه می‎شوند.

معاون وزیرارشاد یادآورشد: یکی از مشکلات امروز قرآنی در کشور، تولید کم فکرهای خوب قرآنی است؛ در زمینه کودک و نوجوان و... فعالیت‎های خوبی انجام شده است ولی باید این کارها بیشتر و عمیق‎تر باشد.

وی گفت: قم می‎تواند در زمینه نرم افزاری و هنری و عرصه‎های کودک و نوجوان تولیدات فاخری را ارایه دهد؛ معاونت قرآنی فرهنگ و ارشاد می‎تواند این ارتباط را بین فعالان قرآنی و فرهنگی و هنری و... را به خوبی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی اظهارکرد: مباحث تفسیری بزرگانی چون آیت‎الله جوادی آملی را نمی‎‌توان با این شکل در قالب مباحث تفسیری به نسل جوان ارایه کرد زیرا مباحث ایشان عمیق و پیچیده است؛ به همین خاطر باید این متون را به شکل روان و عامه فهم به هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری ارایه کرد.

معاون وزیر ارشاد یادآورشد: قرآن کریم دارای 200 قصه است که در این زمینه باید قصه‎هایی به شکل هنری و روان نوشته شود تا هر کدام از آنها بتواند به فیلم نامه و فیلم مبدل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha