سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: تمام معضلات و چالش های اجتماعی و فرهنگی اعصار تاریخی را با نگاه های قرآنی به اخلاق، خانواده، تربیت و... می توان حل نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری، در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث المصطفی بخش خواهران، که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، ضمن اشاره به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان اسلام بوده، این موهبت الهی متعلق به تمام آزادگان عالم است.

وی در ادامه با بیان این که قرآن کریم بزرگترین معجزه هستی بوده، بلوغ و بالندگی انسان به وسیله نزول قرآن تکمیل شد، یادآور شد: قرآن کریم با عظمتی بسیار والا در درگاه الهی، برای هدایت و انذار آدمیان نازل شده است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) با بیان این که در گذرگاه های تاریخی، معجزه انبیای الهی همواره همنوا و همراه با بلوغ و بالندگی مردم زمان خود بود، تصریح کرد: تمام اعجازهای الهی که به دست انبیای الهی تجلی می یافت، بر اساس نیازها و اقتضائات بشر زمان، صورت می گرفت.

وی اظهار داشت: بعثت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) از سلاله پاک انبیاء، بعد از 700 سال برای ختم رسالت و نزول کتاب وحی که تا روز قیامت برای آدمیان پیام رسانی می کند، از مهمترین ویژگی های دوران نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) نسبت به دیگر انبیای الهی بود.

دکتر ظهیری با اشاره به این که بر اساس وعده الهی، قرآن کریم همواره از تحریف روزگارها محفوظ خواهد ماند، یادآور شد: قرآن کریم کتاب هدایت همه بشریت در تمام اعصار تاریخی با زبان ها، گویش ها و فرهنگ های مختلف است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم ضمن تأکید بر تدبر و تعقل در آیات الهی خاطرنشان کرد: قرآن کریم ضمن تأکید بر تأمل در آیات الهی، دریافت نور الهی را مهم شمرده، نور قرآن یکی از 70 بطن آیات الهی است، که از گستردگی و عمقی بسیار شگرف برخودار است.

وی ضمن تأکید بر برخوداری از نگاهی فراگیر نسبت به ابعاد مختلف قرآن کریم، تصریح کرد: عدم مراجعه به آیات قرآن کریم از حیث عمل و کاربرد، یکی از مهجوریت های آیات الهی در سبک و سیره زندگانی بشری است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) بهره گیری از انوار الهی قرآن کریم را از مهمترین وظایف آدمیان در مواجهه با این موهیت الهی عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه قرآن کریم در میان ما مسلمانان مهجور بوده، از ابعاد مختلف این اعجاز بزرگ الهی غافل هستیم.

وی تفسیر قرآن کریم به معنای روشنگری و بیان بایسته های اجتماعی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: تمام معضلات و چالش های اجتماعی و فرهنگی  اعصار تاریخی را با نگاه های قرآنی به اخلاق، خانواده، تربیت و... می توان حل نمود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم تأکید کرد: نگاه به قرآن به عنوان درمان دردهای بشری و بزرگداشت مقام انسانی در سایه اهل بیت(علیهم السلام)، تنها درمان معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهان بشریت است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر اساس مؤلفه های روانشاسی عصر کنونی، خود کنترلی و خود تربیتی از مهمترین، تأثیرگذارترین و پایداترین بایسته های تربیتی است، اظهار داشت: آیات و روایات الهی مالامال از تأکید بر تهذیب، تقوی و خود کنترلی است؛ همه باید برنامه های تربیتی آیت الهی را در دستور کار خود قرار دهیم.

دکتر ظهیری در پایان با تأکید بر این که قرآن کریم تشنگی ها، جهل و نادانی آدمی را سیراب می کند، تصریح کرد: آبشخوری وحی ما را باید از گناه ها باز داشته، چشم و دل الهی آدمی که بر گرفته از فطرت پاک بشری است را متجلی نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha