جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه / مدیر حوزه‌ علمیه خراسان، حوزه انقلابی را مجتهد پرور خواند و گفت: مقام معظم رهبری بر ارتقاء آگاهی های سیاسی در حوزه‌ها تأکید دارند، لذا بصیرت سیاسی طلاب باید ارتقا یابد تا بتوانند در مقابل هجمه ها بایستند و روشنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه انقلابی در جلساتی در محضر ایشان، به صورت مشخص مواردی را عنوان کردند که یکی از آن فعالیت‌های تحولی حوزه در زمینه پرروش مجتهد است.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود در سال تحصیلی آینده به صورت کامل نظام‌های پژوهشی در حوزه پیاده  و در بخش‌های آموزشی کارهای خوبی در سه استان خراسان شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه افزود: امروز حرکت اسلام ناب همراه با انقلاب است و دنیای استکبار به خوبی می‌داند که انقلاب با اسلام جلو می‌رود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر حوزه‌ انقلابی بخواهد نقش تحولی داشته باشد باید عوامل را به صورت زنجیره‌ای دنبال کند، گفت: ما باید در حوزه عقلانی، سیاسی و اجتماعی منظم گام برداریم.

به گفته این استاد حوزه،  طلبه باید آگاهی سیاسی، اعتقادی، فلسفی، خود را ارتقاء داده و تأثیرگذار باشدو در صحنه‌های بین المللی، نحله‌های فکری و مسئله نفوذ را به خوبی درک کند تا بتواند پاسخگو باشد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بر ارتقاء آگاهی های سیاسی در حوزه‌ها تأکید دارند، لذا بصیرت سیاسی طلاب باید ارتقا یابد تا بتوانند در مقابل هجمه ها بایستند و روشنگری کنند، ابراز داشت: نفوذ دشمن جدی است و حوزه‌های علمیه باید برای این مسئله چاره اندیشی کنند، اصلی ترین چاره جویی آگاهی وبصیرت افزایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha