سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: روحانیت اگر بخواهد درکار تربیت جامعه و تبلیغ دین اثرگذار باشد، باید شرایطی همچون همبستگی خانوادگی را به وجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»؛ آیت الله علیرضا اعرافی شنبه شب در همایش خانوادگی طلاب و فضلای شهرهای بجنورد کرمه، جاجرم که در مدرسه علمیه معصومیه خواهران در قم برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی، پیشگویی‌های علمی در جهان غرب را برهم زد، ابراز داشت: نظریات و تئوری‌های علوم اجتماعی و سیاسی و حتی نظریات فلسفی غرب درباره انقلاب اسلامی ایران دیدگاه های مختلفی  داشتند، که انقلاب خط بطلانی بر آنها کشید، لذا ده‌ها متفکر در حوزه علوم انسانی می‌گفتند، جهان در حرکتی است که جدای از عالم غیب خواهد شد و دین نقش خود را خواهد باخت.

وی با بیان این که خیلی‌ها نیز این حرف را می‌زدند که انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد و تئوری‌های مختلف جهانی را برهم خواهد زد گفت: این انقلاب از نهاد حوزه و روحانیت برخاسته است، روحانیتی که رنگ و لعاب ظاهری نداشت و هیچ چیزی در دستش نبود، اما ناگهان دنیا دید روحانیت، چنین سخن عظیمی را بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: درآن دوران حرفی که غیر قابل باور بود، تشیعی که اقلیت مسلمانان را شامل می شد، بخواهد حکومتی تشکیل دهد یا حرفی جهانی بزند، و تئوری‌ها نیز می‌گفت، اساسا دین دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

وی در ادامه بیان داشت: امام راحل پرچمی برافراشت و انقلابی بنیاد نهاد که از فراز و فرود‌ها عبور کرده و زلزله‌ای در جهان برپا نموده و این خود قدرت روحانیت است، این نشان از عظمت انقلاب و مردم ایران داشت و در درون این انقلاب حرفی وجود دارد که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد.

دشمنی ها به سمت حوزه روانه است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ضروریات حوزه انقلابی گفت: زمانی که صحبت از حوزه انقلابی می‌شود، نباید آن را یک‌سویه و تک بعدی بررسی کرد، لذا باید حوزه بداند در شرایط مهمی قرار داردکه نگاه‌ها معطوف به اوست و دشمنی ها به سمت او روانه است.

وی افزود: روحانیت اگر بخواهد در کار تربیت جامعه و تبلیغ دین اثرگذار باشد، باید شرایطی همچون همبستگی خانوادگی رابه وجود بیاورد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: راهبرد حوزه نیز باید این باشد که مجموعه خانواده با نگاه دینی معطوف شود؛ این امر نقش بسیار مهمی دارد و در نهاد روحانیت باید بر روی این کار شود که خانواده‌ها بشوند خانواده‌ مبلغ، موفق که در این راه گام بر می دارند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: خانواده‌ای که تمام اعضای آن مبلغ باشند بسیار تأثیرگذار خواهند بود؛ همه اعضای آن خانواده به تبلیغ دین پرداخته و در این راه یکدیگر را یاری می‌رسانند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که الگویی که زن، مرد و فرزندان دارای دیدگاه الهی مشترک و معتقد به اثرگذاری در اسلام و تعالی جامعه هستند، همچون خانواده امیر‌مؤمنان(ع) خواهند بود گفت: اولین شرط تحقق یک خانواده هم‌افزا که هدف الهی داشته باشد آن است که همسر جایگاه رسالت مبلغان را درک کرده و برای آن فداکاری کند و بی‌تردید فداکاری در این جایگاه نتیجه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha