جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحول در حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر خضری خراسان جنوبی با بیان این که این مدرسه در سال ۷۲ احداث و در سال ۷۳ نیز به بهره برداری رسید، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ طلبه سطح یک در این مدرسه به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام ناصر احترامی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر خضری خراسان جنوبی در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، از این مدرسه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که خراسان جنوبی از جمله استان های محروم بوده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سفر مدیر حوزه علمیه خراسان به خراسان جنوبی، تصریح کرد: سفر این بزرگوار به این استان محروم، قطعا دارای برکات و خیرات متعدد خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر خضری خراسان جنوبی با بیان این که این مدرسه علمیه در سال 72 احداث و در سال 73 نیز به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 100 طلبه در سطح یک حوزه در این مدرسه علمیه به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام احترامی با اشاره به ضرورت انقلابی بماندن حوزه های علمیه، ابراز کرد: اولین شاخصه حوزه انقلابی، حفظ ذی طلبگی است، این شرط باید ح در حد مطلوب در حوزه های علمیه وجود داشته باشد.

وی، اهل علم و دانش و همچنین فضل و تقوا بودن و آگاهی از مسائل روز جامعه، را دومین ویژگی های حوزه انقلابی برشمرد و ادامه داد: عمل به وظیفه ای که یک طلبه و روحانی در مسیر طلبگی دارد که در حقیقت همان احساس تکلیف داشتن در مباحث انقلاب و مسایل کشور و همچنین دوری از تعصبات جناحی و گروهی و گوش به حرف ولی امر مسلمین، از دیگر ویژگی های حوزه و طلبه انقلابی است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر خضری خراسان جنوبی در رابطه با بحث در حوزه علمیه نیز گفت: یکی از تاکیدات مدیر حوزه علمیه خراسان، بحث نخبه پروری در حوزه است که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

حجت الاسلام احترامی ادامه داد: برگزاری وگسترش دروس و رشته های تخصصی و یا تشکیل مدارسی بصورت تخصصی و ویژه می تواند گامی در راستای تحول در حوزه محسوب شود.

وی در پایان گفت: مساعدت در مباحث عمرانی و تکمیل فاز جدید مدرسه علمیه امام باقر(ع) و مساعدت در صدور مجوز جذب معاونت فرهنگی و تهذیب در مدارس باعث تحول در جذب طلبه و گام برداشتن به سمت پرورش طلاب نخبه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha