چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، مدیریت تحول را بر عهده حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: اگر تحول با فکری صحیح و انقلابی مدیریت شد، به سمت تعالی می‌رود، اما در غیر این صورت به عقب خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه کل کشور، در گردهمایی معاونان امور طلاب و دانش‌آموختگان استان‌های جنوب غرب کشور، پیرامون موضوع «فرهنگ بسیجی، مهم‌ترین نیاز و ضرورت حوزه‌های علمیه و روحانیت در عصر فعلی» اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری، از همگان به‌ویژه حوزه‌های علمیه، «تحول» است.

وی «تحول» را لازمه ساختن آینده برتر و بالاتر دانست و گفت: ضرورت ایجاد، پایدار و حفظ روحیه تحولی در حوزه‌های علمیه بسیار مهم بوده و نباید به بهانه «سنت» تحول را کنار گذاشت که اگر تحول‌گرا نبودیم، محکوم به سه گزینه «مرگ»، «انزوا» یا «تحول تحمیلی» خواهیم بود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه کل کشور، با تأکید بر اینکه تحول به معنای دست کشیدن از مبانی اصولی و کنار گذاشتن ارزش‌ها و آرمان‌ها نیست»، تصریح کرد: برخی امروز با شعار تحول، دنبال این هستند که ادبیات انقلاب را عوض کنند و در سخنرانی‌هایشان پیشنهاد تغییر زبان انقلاب و به‌روزرسانی آن را می‌دهند! حال‌آنکه ادبیان انقلاب، همان ادبیات حضرت روح‌الله، امام خمینی(ره) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، مدیریت تحول را بر عهده حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: اگر تحول با فکری صحیح و انقلابی مدیریت شد، به سمت تعالی می‌رود، اما در غیر این صورت در سراشیبی رفته و به عقب خواهد رفت.

وی تحول در حوزه‌های علمیه را بسیار حساس و ویژه خواند و گفت: تحول در حوزه و جامعه روحانیت ازآنجایی‌که نقش راهبری و هدایت امت اسلامی را بر عهده دارند، بسیار حساس و ویژه بوده و باید دقت و مدیریت جدی دنبال شود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه کل کشور، با بیان اینکه روحانیت با تقویت و تحکیم روحیه بسیجی می‌تواند محور تحول در همه سطوح باشد، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی امروز یک ضرورت ویژه در مجموعه روحانیت بوده و باید با درایت علمای بزرگ اجرایی شود؛ چراکه فرهنگ بسیجی برگرفته از تفکر و گفتمان علوی، فاطمی و حسینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، در پایان با تأکید بر اینکه دشمن از فرهنگ و روحیه بسیجی ملت ایران هراسان است، گفت: من فکر می‌کنم امروز بیش از هر چیز دیگری به این نیاز داریم که فرهنگ بسیجی را در روحانیت تقویت کنیم تا إن‌شاءالله جامعه روحانیت بتواند با قدرت و پشتوانه بیشتری در برابر جبهه عظیم دشمن، صف‌آرایی کرده و در خط مقدم، مبارزه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha