سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مجتبی مهدوی

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی ارفع از تدوین نظام جامع آموزشی حوزه علمیه خراسان در سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفت و با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: سال آینده نظام جامع آموزشی حوزه علمیه خراسان در مقطع عمومی را تدوین می کنیم.

وی با اشاره به اهداف ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه علمیه بیان کرد: پیرو مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون تحول در حوزه علمیه، این امور در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این راستا بنا به دستورشورای عالی حوزه علمیه خراسان، مسئله نظام جامع آموزشی در دستور کار کمیسون آموزش حوزه قرار گرفت، بنابراین با یک عقبه کارشناسی قوی از  اساتید حوزه، مجموعه کادر مدیریتی و کارشناسان معاونت آموزش، کار اجرایی تدوین یک نظام جامع آموزشی آغاز شد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه در سال جاری، نظام جامع آموزشی حوزه در قسمت دوره پیش نیاز و سال اول را شروع کردیم، گفت: همچنین دوره پیش نیاز برای ورودی های متوسطه اول و سیکل و سال اول برای ورودی های دیپلم و بالاتر از دیپلم در حال تکمیل اقدامات کارشناسی است.

وی در ادامه  با اشاره به وضعیت آموزشی مدارس علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: این مدارس از کیفیت خوبی برخوردار بوده و هرساله نیز بر این امر افزوده می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در قسمت برادران رشته های تخصصی خوبی ایجاد شده است، گفت: همچنین طلاب این استان در رشته های فقه علوم، تفسیر و کلام انسانی مشغول تحصیل هستند و ارتقای خوبی در سنوات اخیر داشته اند.

انتهای پیام//

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha