جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اخلاق باید به صورت جهت دار، سامان مند، دارای نظام مشخص و مبتنی بر پژوهش و تحقیق در مدارس علمیه، حوزه های علمیه و جامعه ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  والمسلمين علی اکبر نوائی، در اولین نشست اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان ضمن تأکید بر این که انتظارات جامعه اسلامی از حوزه های علمیه بدون توجه به مسائل اخلاقی و تهذیب نفس محقق نخواهد شد، اظهار کرد: طلبه غیر متخلّق و غیر مهذّب ضربه های شدیدی به جامعه و الگوهای رفتاری آن وارد می کند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان، مسائل اخلاقی را در دو سطح مدارس علمیه و سطح کلان حوزه پیگیری می کند، اضافه کرد: نظام اخلاقی حوزه علمیه باید تدوین و اجرا شود تا اخلاق به صورت جهت دار، سامان مند، دارای نظام مشخص و مبتنی بر پژوهش و تحقیق در مدارس علمیه، حوزه های علمیه و جامعه ترویج یابد.

مشاور مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به برخی از بایدها و نبایدهای برگزاری کلاس های اخلاق در مدارس علمیه، عنوان کرد: کلاس های اخلاق باید از مسائل کلیشه ای فاصله گرفته و جهت دار شوند و سامان واحدی داشته باشند.

وی مسائل انگیزشی، وظایف طلبه در قبال استاد، علم، جامعه، اسلام و انقلاب، آداب پرسش و مباحثه را از جمله موضوعات قابل طرح در کلاس های اخلاق مدارس علمیه دانست و افزود: خوشبختانه کتاب های اخلاقی فاخری از علمای گذشته به ما رسیده است که باید متناسب ترین آن ها با شرایط زمان انتخاب و توسط اساتید اخلاق تدریس شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت پیگیری موضوعات اخلاقی در سه سطح طلاب، مسئولان مدارس علمیه و اساتید اخلاق تأکید کرد و گفت: طلبه باید در معرض نفحات قدسی و رحمانی قرار گیرد تا هدف اساسی حوزه علمیه که پرورش طلاب و نیروهای عالم و مهذّب است، تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمين نوایی در پایان این نشست ضمن اظهار امیدواری جهت برگزاری جلسات مشترک بعدی با اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: برگزاری جلسات کارگاهی در حضور اساتید اخلاق حوزه علمیه می تواند منجر به تولید محتواهای قاعده مند و اثرگذار روی طلاب مدارس علمیه شود.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha