جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ اگر می خواهیم بر توطئه ها غلبه کنیم و دست دشمنان از سرزمین های اسلامی کوتاه شود باید حول محور قرآن کریم جمع شویم و محافل و مسابقات قرآن می تواند به نزدیکی علما و حوزه های علمیه کمک کند .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در قم گفت: رشته های مرتبط با علوم قرآن و تفسیر در حوزه های علمیه رایج شده است و از این جهت جای قدردانی وجود دارد .

وی اظهار کرد: برای ایجاد انس عمومی فضلا و طلاب با قرآن کریم جای کار فراوانی وجود دارد که البته بخشی از آن به نظام آموزشی باز می گردد یعنی باید سهم قرآن کریم در نظام آموزشی حوزه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: باید برنامه ریزی کرد تا طلاب از بدو ورود به مهارت های قرآنی مسلط شوند و در کنار آن نیز برگزاری مسابقات، جلسات و حلقات قرآنی و فوق برنامه لازم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با قدردانی از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام تصریح کرد: ارتباط طلاب با دنیای اسلام و مدارس علمیه کشورهای اسلامی در درک نیاز بیشتر به قرآن در حوزه های داخل موثر است زیرا بعضا حوزه های اهل سنت آشنایی بیشتری با قرآن دارند و بیشتر به قرائت و حفظ می پردازند و همین مسئله سبب انگیزه بیشتر برای طلاب کشور است.

وی با تاکید بر قرآن محور شدن تبلیغ ادامه داد: یکی از ضعف های نظام تبلیغی کشور این است که در تبلیغ از تاریخ و سیره، حدیث و حتی نقل داستان زیاد استفاده می شود، ولی کمتر قرآن کریم را مبنای استنادات خود قرار می دهیم که البته کار دشواری است، زیرا نیازمند انس و آشنایی با قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تاکید کرد: باید از ظرفیت اساتید حوزه،برای آموزش طلاب در تبلیغ قرآن محور بهره برداری کنیم همچنین در مسابقات قرآن حوزه سخنرانی مستند به قرآن و متخذ از آن در دستور کار قرار گیرد.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با بیان اینکه توجه به محتوا و مفاهیم نیز در مسابقات قرآنی باید در اولویت باشد افزود: در مسابقات قرآن سایر نهادهای کشور توجه به مسایل صوری و فنون قرآنی بیشتر صورت می گیرد،  ولی در حوزه توجه به مفاهیم اولویت دارد.

وی با بیان اینکه قرآن محور وحدت همه مذاهب اسلامی است تصریح کرد: اگر می خواهیم بر توطئه ها غلبه کنیم و دست دشمنان از سرزمین های اسلامی کوتاه شود باید حول محور قرآن کریم جمع شویم و محافل و مسابقات قرآن می تواند به نزدیکی علما و حوزه های علمیه کمک کند لذا بیش از هر زمان دیگری به توجه به قرآن نیاز داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha