پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین افتتاح ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان ، نظام آموزشی سفیران هدایت را زودبازده و عالم پرور دانست و گفت: خیّرین و آنهایی که توانایی کمک به حوزه‌های علمیه را دارند، در ساخت مدارس علمیه همکاری نمایند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در آیین افتتاح ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، مقایسه‌ای میان وضعیت حوزه‌های علمیه در دوران قبل و پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اگر طلاب سراسر استان را سرشماری می‌کردید، شاید آمار آنها به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسید، اما امروز بیش از ۵ هزار طلبه برادر و ۵ هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل بوده و در راه تهذیب نفس و اصلاح جامعه قدم برمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه حوزه خوزستان دارای مدارسی باکیفیت از حیث آموزشی، تبلیغی و پژوهشی است، گفت: با توجه به مقبولیت و محبوبیت زیاد طلاب و روحانیون میان آحاد و اقشار جامعه، درخواست جوانان برای ورود به حوزه چندین برابر سال‌های گذشته بوده و ما امروز با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، تصریح کرد: مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) در میان سایر مدارس علمیه سفیران هدایت کشور، سرآمد و ممتاز بوده و باید قدردان زحمات مدیر انقلابی این مدرسه باشیم.

آیت الله موسوی جزایری، نظام درسی سفیران هدایت را زودبازده و عالم پرور دانست و افزود: طلابی که در نظام آموزشی مدارس سفیران تربیت می‌شوند، به طور کامل می‌توانند وظایف خود به عنوان یک مبلغ را انجام دهند و مشعل هدایتی برای مردم باشند.

وی همچنین ضمن تشکر از جهاد و سپاه برای کمک در ساخت ساختمان اصلی این مدرسه علمیه، گفت: سپاه پاسداران به‌ویژه سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، در عرصه  محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان فعالیت‌های خوبی انجام شده است و پیشنهاد می‌کنم که سایر نقاط کشور نیز از فعالیت‌های اجرا شده در خوزستان الگوبرداری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با تأکید بر حمایت خیرین در ساخت مدارس علمیه، گفت: همان طورکه مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) توسط یکی از علمای قدیم اهواز وقف به حوزه علمیه شد، امروز نیز ضرورت موقوفات حوزوی بیش از گذشته احساس می‌شود؛ چرا که ما در برابر آماج حملات دشمن قرار داریم و باید به تقویت هرچه بیشتر مدارس علمیه کمک نمود؛ که در این راستا، خیرین و آنهایی که توانایی کمک به حوزه‌های علمیه را دارند، در ساخت مدارس علمیه همکاری نمایند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha