جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجدید میثاق اقشار مختلف جامعه با آرمان‌های انقلاب در اهواز

حوزه/ جمعی از اقشار و اصناف مختلف جامعه هم‌زمان با ششمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، با آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و شهدا تجدید میثاق و بیعت کرده و بر عهد خود با ولایت‌فقیه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، همایش تجدید بیعت اعضای کمیته‌های اصناف، کارگری، جوانان، فرهنگیان و دانش‌آموزی و دانشجویی استان خوزستان با آرمان انقلاب اسلامی، امروز در حسینیه بقیه‌الله کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام جوانمرد زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان خوزستان، پیرامون نقش جوانان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

*انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین شعائر الهی است

بنا بر این گزارش، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ابتدای این همایش با اشاره به آیه ۳۲ سوره مبارکه حج «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، گفت: با توجه به این آیه گرامیداشت شعائر الهی یکی از دستورات خداوند متعال بوده و به همین دلیل از آنجایی که انقلاب اسلامی، احیا کننده ارزش‌های دینی و کرامات انسانی است، خود یک شعائر بزرگ بوده و گرامیداشت آن نیز بر همگان لازم است.

حجت‌الاسلام سپهر، اساس انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ دینی مردم نامید و تصریح کرد: این انقلاب مبارک بر مبنای فرهنگ اسلامی و علوی ملت تأسیس شد و امروز اگر در نوک قله‌های موفقیت قرار داریم، به برکت عملی کردن اهداف والای حضرت روح‌الله، امام خمینی(ره) است.

*جوانان دهه ۹۰ ادامه دهنده مسیر جوانان دهه ۵۰ هستند

همچنین حجت‌الاسلام جوانمرد زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، در ادامه همایش، دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه با نماینده ولی‌فقیه را یک تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل و امام خامنه‌ای، اعلام کرد و گفت: اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان، همواره بر عهد خود با ولایت ایستاده و هرجا که لازم باشد، از جان خود نیز در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی خواهند گذشت.

وی با اشاره به نقش جوانان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بیان داشت: جوانان دهه ۵۰ با تبعیت از ولی فقیه شان مقابل ابرقدرت‌های جهانی ایستاده کرده و با استعانت از خداوند متعال، انقلابی را رقم زدند که هم‌اکنون به دست جوانان دهه ۹۰ در اوج قدرت فرا منطقه‌ای رخ‌نمایی می‌کند.

*چشمم به احساس تکلیف جوانان روشن است

اما آخرین بخش و اصلی‌ترین قسمت این همایش، مربوط به سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بود که وی به مقایسه‌ای میان وضعیت پیش و پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: در دوران رژیم ستم‌شاهی زمینه کار فرهنگی بسیار کم و ناچیز بود اما امروز یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی فرهنگ بوده و شما جوانان باید دغدغه فرهنگ و مذهب داشته باشید تا إن‌شاءالله زمینه آبادانی مملکت خویش، فراهم گردد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، پیرامون احساس تکلیف جوانان، تصریح کرد: بحمدالله چشم من به جوانان امروز روشن است و اگر خدایی ناکرده اتفاقی بی افتد، شما جوانان همچون پدرانتان و بلکه بهتر برای دفاع از اصل انقلاب قدم برداشته و جانانه سینه سپر می‌کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha