جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: قبل از انقلاب هیچ شخصی حتی شخص اول مملکت اراده انجام كاري نداشت، بنابراين قبل انقلاب انسانيت ما را از بین برده بودند و امام (ره) ما را از اين قفس ظلم و ستم آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در ديدار صميمانه با طلاب برادر و خواهر شهرستان فاروج در محل مدرسه علميه محموديه فاروج با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: طبق روایات ايمان به 2 چيز است، صبر و شکرگزاری و انقلاب‌هایی پيروز می‌شوند كه اين دو ويژگي را باهم داشته باشند.
وی با اشاره به نكات اخلاقي آيه 5 سوره ابراهيم افزود: خداوند در این آیه به حضرت موسي می‌فرماید: اخرج ظلمات من النور اي موسي مردم را از ظلمت‌های فقر و جهل و فساد مردم را به نور هدايت كن و همچنین می‌فرماید: به مردم بگو روزهاي خدا که سرنوشتي در آن رقم خوره و قدرت خدا در آن روز برجسته شده است و روزهایی كه يوم الله است را بازخواني كنند و اینکه كساني می‌توانند از ایام‌الله بهره ببرند كه 2 ويژگي شكر و صبر را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت موسي پيغمبر خداست و علما هم ورثه انبيا هستند و بايد در مسیر انبیا گام بردارند، گفت: در زمان انقلاب اسلامی امام راحل (ره) همانند حضرت موسي پيام اسلام را زنده كرد و مردم را از ظلمات به نور هدايت كرد و دو گوهر ارزنده را به ملت ایران ارزاني داشت .

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی 2 چيز گران‌بها داشتند، اما از آن بی‌خبر بودند، افزود: انسانيت و اسلام دو گوهر گران‌بها بودند که ملت از آن بی‌خبر بودند اما انقلاب این‌ها را برای مردم واضح و آزاد كرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ شخصی حتی شخص اول مملکت اراده انجام كاري نداشت، بنابراين قبل انقلاب انسانيت ما را از بین برده بودند و امام (ره) ما را از اين قفس ظلم و ستم آزاد کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: خدمت دومي كه امام (ره) به ملت ایران اسلامی كرد این بود که اسلام ناب محمدي (ص) را نمايان كرد اسلامي كه هم ديانت و عبادت و هم سياست دارد، اسلام جامع اسلام استکبارستیز است.

وی با بیان اینکه كساني كه قدر اين انقلاب را می‌دانند 2 ويژگي دارند كه صبوري و شكوري است، اظهار داشت: بايد در طلبگي صبر و شكيبايي داشته باشيم تا موفق شويم چرا که الآن به بركت انقلاب خيلي زمينه كار و خدمت فراهم شده است.

امام جمعه بجنورد خطاب به طلاب گفت: در طلب علم قانع نباشيد «اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد»، لذا هميشه طالب علم باشيد.

وی بیان داشت: در عرصه طلبگي بايد صبر داشته باشيد و حرف‌ها و صحبت‌ها و تهمت‌های ديگران را پشت سر بگذاريد، چرا که دانش‌پژوهشی کار آسانی نيست و باید سعی کنید تا دو صندوق علم و ارزش را با هم پر كنيد.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha