شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، حضور روحانیون در روستاها و مناطق محروم را نیاز اساس خواند و گفت: یکی از ملزومات حضور دائم روحانی در مناطق روستایی وجود محل اسکان مناسب برای این متولیان امور مذهبی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به این که هفت باب خانه عالم در روستاهای این شهرستان به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می رسد، اظهار داشت: این تعداد خانه های عالم قرار است در روستاهای جمی، تاتار، پیروز، رئین، کچرانلو، اوزون بیجه و گیفان بجنورد در ایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره برداری برسد و روحانی مبلغ در این روستاها مستقر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان بجنورد دارای 28 خانه عالم است، افزود: این تعداد خانه عالم با هدف استقرار روحانی برای تبلیغ معارف دینی و بیان احکام اسلامی در روستاهای این شهرستان احداث شده است.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت خانه عالم در روستاها تعامل و ارتباط متقابل روحانی و مردم و حل و فصل کردن مشکلات دینی روستا است، گفت: ساخت خانه‌های عالم در روستاها سبب پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی شده و سعادت و کمال انسان‌ها را به ‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در جامعه اسلامی، وجود خانه های عالم برای تسهیل و رونق فعالیت های فرهنگی و دینی ضروری به نظر می رسد که در این راستا فعالیت روحانیون در روستاها تحول عظیمی در موضوعات دینی و مذهبی ایجاد کرده و منجر به تربیت اسلامی در روستاها میشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه مستقر کردن روحانی در مناطق روستایی به‌ ویژه در مناطق محروم از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش امکانات در این حوزه از اساسی‌ترین ماموریت‌های تبلیغات اسلامی است.

وی وجود خانه عالم را از ملزومات حضور روحانی در روستاها خواند و افزود: یکی از ملزومات حضور دائم روحانی در مناطق روستایی وجود محل اسکانی مناسب برای این متولیان امور مذهبی و فرهنگی است.

حجت الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه باید در کنار توجه به احداث خانه های عالم در روستاها، به مرمت و نگهداری آنها هم توجه شود، گفت: بر همین اساس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد 340 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و مرمت و همچنین تجهیز خانه‌های عالم در شهرستان تخصیص داده است.

وی با اشاره به تعمیر، مرمت و تجهیز هشت باب خانه عالم روستایی در شهرستان بجنورد اظهار داشت: خانه‌های عالم در روستاهای حصارحسینی، لنگر، باغچق، بیدک، بدرانلو، قراجه، ارکان و نوده ازجمله خانه‌های عالمی هستند که با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تعمیر، مرمت و تجهیز آنها اقدام شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: مهم ترین وظیفه روحانیون مبلغ انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و یا به عبارت کلی تر فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان مستقر در روستاها مسئولیت زیادی از جمله اقامه نماز، برگزاری مراسمات ملی، مذهبی، بیان احکام و مهمترین مسئولیت ایشان جذب حداکثری جوانان به مساجد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha