جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی-نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه در جمع طلاب اهل سنت خراسان شمالی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی با ابراز تأسف از شایعات موجود مبنی بر تصور وضعیت رفاهی مطلوب روحانیون، تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی این ذهنیت در بین مردم ایجاد شده است، درحالی‌که شهریه روحانیون به حداقل حقوق یک کارگر هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی، نماینده رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه فاطمه الزهرا(س) و عرفانیه روستای دشتک و ربانیه روستای تازه یاب شهر آشخانه با طلاب و اساتید دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع طلاب اهل سنت، ابراز امیدواری کرد این دیدارها و نشست‌ها منشأ خیر و برکات شود.

وی با بیان اینکه روحانیت اعم از شیعه و سنی در همه موضوعات پیشتاز مردم بوده‌اند، گفت: خدا را شاکریم که وحدت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی برقرار است و پرچم‌دار این همدلی روحانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با ابلاغ سلام گرم رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سفر به استان خراسان شمالی، سیزدهمین سفر استانی رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است و ما در این سفر افتخار داریم با طلاب و اساتید تمام مدارس علمیه استان، اعم از شیعه و سنی دیدار کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار بگیریم.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، خدمتگذاری به طلاب را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد خدمت‌رسانی به طلاب مورد پذیرش خداوند متعال قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هدف اصلی مرکز خدمات را کم کردن دغدغه طلاب نسبت به معیشت آنها دانست و اظهار داشت: ما مدعی نیستیم که توانسته‌ایم مشکلات طلاب را از بین ببریم بلکه با توجه به محدودیت امکانات و جامعه هدف گسترده، سعی ما بر این است مقداری از دغدغه روحانیون را کم کنیم.

وی با اشاره به سابقه تشکیل مرکز خدمات گفت: در ابتدا خدمات ارائه شده فقط منحصر در بیمه درمانی و مختص طلاب شیعه و برادر مستقر در قم بود و خدا را شاکریم که امروز هم کمیت و هم کیفیت این خدمات افزایش یافته است به‌گونه‌ای که تمام طلاب سراسر کشور اعم از شیعه و سنی، برادر و خواهر و حتی طلاب خارجی که در ایران مشغول تحصیل هستند تحت پوشش مرکز خدمات قرار گرفته‌اند و این از ثمرات تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تعدد خدمات مرکز را بالغ بر 50 نوع خدمت دانست و تصریح کرد: اگرچه خدمات گسترش پیدا کرده است ولی ما با نقطه آرمانی فاصله داریم و هنوز طلاب و روحانیون جزء محروم‌ترین اقشار جامعه هستند.

وی ضمن ابراز تأسف از شایعات موجود در بین مردم مبنی بر تصور وضعیت رفاهی مطلوب برای طلبه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی این ذهنیت در بین مردم ایجاد شده است، درحالی‌که شهریه طلاب به حداقل حقوق یک کارگر هم نمی‌رسد.

شایان‌ذکر است حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان این دیدارها به سؤالات طلاب و اساتید پاسخ گفت و از اساتید و مدیران این مدارس قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha