دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ربانی در دیدار مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، گفت: وقتی ما ارزش و عظمت انقلاب را به‌خوبی برای جوانان تبیین نکنیم دشمنان از فرصت استفاده می‌کند تا جوانانی که دوران طاغوت را ندیده‌اند، فریب دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، در جمع مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه شهرستان بجنورد با اشاره به نزدیکی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما هنوز به درستی به عظمت انقلاب پی نبرده‌ایم چراکه عظمت، ارزش و ویژگی‌های انقلاب به‌خوبی روشن نشده است و متناسب به شأن آن نبوده است.

وی گفت: دشمنان در تلاشند به وسیله تبلیغ چهره طاغوت را برای ما تطهیر کرده و منافقان را که دستشان به خون مردم آغشته شده است را خوب جلوه دهند.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: وقتی ما ارزش و عظمت انقلاب را به خوبی تبیین نکنیم دشمنان از فرصت استفاده می‌کنند تا جوانانی که دوران طاغوت را ندیده‌اند فریب دهند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت طلاب حوزه بسیار ارزشمند است گفت: شما سعادت بسیاری داشته اید که از بین همه فضلای این استان توفیق تربیت سربازان امام زمان(عج) بر عهده شما قرار داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمن ربانی با بیان اینکه در یک شرایط تاریخی قرار داریم گفت: دشمن با تمام ابزار به میدان آمده تا شیعه را از بین ببرد و ما هم باید با تمام ابزار به مقابله با آنها برویم.

وی گفت: بهترین راه برای رسیدگی به شیعیان اهل بیت(ع) و مقابله با دشمنان تربیت طلبه خوب است.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات بیان کردفعالیت‌های مرکز خدمات متناسب با رسالت حوزه است و برای اساتید و طلاب ممتاز اولویت ویژه‌ای در ارائه خدمات قائل است.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات در تلاش است اساتید با دغدغه کمتری تدریس کرده و طلبه نیز با دغدغه کمتری به تحصیل و تحقیق بپردازد.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه توسعه خدمات مرکز از خدمات مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی یکی از رویکردهای مرکز خدمات است گفت: گاهی ارزش دلجویی از یک طلبه‌ای که تازه ازدواج کرده است و یا تکریم معمری که عمر خود را صرف تبلیغ دین مبین اسلام کرده است بسیار بیشتر از خدمات مادی است.

وی به خدمات فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: جامعه هدف مرکز خدمات از خود روحانی به خانواده و فرزندان او گسترش یافته است و مرکز خدمات توجه ویژه به خانواده‌ها را جزء برنامه‌ها اصلی خود قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: خانواده می‌تواند زمینه فعالیت روحانی را فراهم کند تا بهتر بتواند به وظایف و رسالت خود بپردازد.
در ابتدای این جلسه، مدیران و اساتید مدارس علمیه بجنورد مشکلات و مسائل موجود در مدارس علمیه استان را مطرح و پاسخ خود را از رئیس مرکز خدمات دریافت کردند.

محبت، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت معلم است

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان عضو هیئت مدیره مرکز خدمات نیز در این جلسه گفت:  هیچ کاری لذت‌بخش‌تر از این نیست که انسان تعدادی جوان با استعداد و شیفته اخلاقیات را آموزش دهد.

وی با اشاره به عوامل موفقیت معلمان بیان کرد: عاطفی بودن و دلسوز بودن نسبت به شاگرد یکی از مهم‌ترین عوامل موفقت معلم است.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات تصریح کرد: محبت اثری کیمیایی دارد و اگر طلبه احساس کند استاد نسبت به او دلسوز است، تسلیم او می‌شود و هرگز حرف، منش و مطالب او را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: طلبه‌ها شیفته امام زمان(عج) و خدمت به مردم و علاقه مند به دستگیری هستند و استعدادهایی هستند که در خدمت شما اساتید قرار گرفته‌اند تا اسلام ناب را به آنها بچشانید.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ابراز داشت: علمای بزرگ ما با مشکلات بسیاری رو به رو بودند ولی با تلاش و سختی‌های بسیار میراث گران بهای مکتب اهل‌بیت(ع) را به ما رسانده‌اند و امروز این معارف در دست ما قرار دارد و ما هستیم که باید این میراث گران‌بها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha