جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کارها در جامعه اسلامی باید معرّف ارزش های دینی و انقلابی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در جمع مدیران صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: فرهنگ و اخلاق اسلامی باید به پیوست همه طرح ها و برنامه های توسعه ای کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه های استانی صداوسیما، آیینه فرهنگ و معرفت اقوام هر منطقه هستند، افزود: این رسانه ها باید با ابزار هنر فاخر دینی، بالندگی دینی و فرهنگی را در جامعه اسلامی ایجاد کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه رسانه های گروهی باید در اختیار ارزش های انقلاب اسلامی باشند، اظهار داشت: مردم رسانه ای را می پسندند که به موضوع ترویج فرهنگ دینی در جامعه توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فعالیت دشمن در صحنه فرهنگی و ترویج ابتذال از طریق رسانه ها، افزود: دشمن تلاش دارد از برخی رسانه ها به عنوان ابزار نشر دروغ علیه اسلام استفاده کنند، رسالت رسانه های انقلابی برخورد با این حرکات و خنثی سازی توطئه های دشمن است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: با توجه به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب از وضعیت فرهنگی جامعه، مسئولیت فعالان رسانه ای سنگین است و در شرایط کنونی باید تلاش بیشتری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم داشته باشند.

وی نقش رسانه ها را در حرکت جامعه بر محور ارزش های دینی و در مسیر سعادت بارز خواند و از خبرنگاران و مدیران رسانه ها خواست در تهیه و انتشار اخبار، صداقت را رعایت کنند .

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، رسانه ها را چشم و زبان نظام و مردم خواند و گفت: رسانه های ارتباط جمعی در نظام جمهوری اسلامی بایستی با خیرخواهی و رعایت مطالح کلی نظام و مردم، نسبت به انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در بجنورد خاطرنشان کرد: امروز در دنیا هر اقدامی که بخواهد انجام شود، ابتدا با استفاده از رسانه های ارتباط جمعی اذهان عمومی را آماده می کنند و این امر، جایگاه، منزلت و اهمیت رسانه ها را می رساند.

9 بهمن؛ کلنگ زنی زائر سرا در مشهد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین در جلسه ستاد زائر استان خراسان شمالی در جمع مسؤولان استان گفت: به حول و قوه الهی زمینی که برای ساخت زائرسرای استان، در مشهد اختصاص یافته است روز شنبه 9 بهمن ماه جاری کلنگ زنی خواهد شد و با توکل به خداوند متعال ، ساخت آن زائر سرا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد .

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: طی جلسات قبلی ستاد زائر استان، هیئت امناء ، هیئت مدیره و مدیرعامل ساخت زائر سرای استان انتخاب شده اند.

گفتنی است، در جلسه ستاد زائر در خصوص تأمین اعتبار از سوی ارگانهای دولتی و کمک های خیرین برنامه ریزی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha