جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد تقی استیری سرپرست اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ سرپرست اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری دومین نشست تخصصی مشاوران مذهبی فیلم و سریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدتقی استیری سرپرست اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نشست تخصصی مشاوران مذهبی فیلم و سریال با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد در روز پنج شنبه ۷ بهمن خبر داد.

سرپرست اداره رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به خروجی های متعددی که از بدنه حوزه و موسسات آموزشی مرتبط با حوزه دربخش فیلم و سریال وجود داشت بستری را برای فعالیت و ساماندهی طلاب در قالب سایت مشاوران فیلم، ایجاد کرده تا ضمن استفاده از ظرفیت علمی این بزرگواران در خصوص مشاوره دادن به سینماگران و فیلم سازان، بتوان بستر مناسبی برای تعامل حوزویان با اصحاب رسانه ایجاد نمود.

استیری دیگر ویژگی این سامانه را معرفی اعضاء با توجه به تخصص اصلی آنها برشمرد و گفت: در این سامانه امکان انتخاب مشاور با گرایش های متعدد برای کاربران و مخاطبان فراهم است.

وی با بیان برگزاری دومین نشست سالانه مشاوران مذهبی فیلم و  سریال در دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: برای این منظور سال گذشته اولین نشست هم اندیشی مشاوران مذهبی فیلم و سریال در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید و با توجه به استقبال  و بیان نقطه نظرات در مورد چگونگی مدیریت سایت و حضور مشاوران و تعامل آنها در قالب تشکیل پرونده تبلیغی تخصصی مشاوره مذهبی فیلم و سریال و همچنین راهکارهایی برای تعامل این مجموعه غنی و منضبط با بدنه سینما تبادل نظر گردید و بعد از جلسه سال گذشته مجموعه اطلاعاتی از مشاوران مذهبی جمع آوری شده و در سایت بارگذاری گردید و ان شاء الله در این جلسه از این سایت رونمایی می شود.

استیری در مورد زمان و مکان این نشست تخصصی گفت: این نشست  پنج شنبه ۷ بهمن امسال با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر جهت رونمایی از سایت مشاور فیلم و نیز تصمیم گیری در مورد اساسنامه با حضور تعداد ۵۰ نفر از مشاوران مذهبی در حوزه فیلم و سریال برگزار می گردد.

وی با بیان اهمیت این نشست برای حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه نیازمند این فضا برای ورود کارشناسی تر به مسائل تولید رسانه ای و سینمایی و انتقال تجربیات نسبت به تهیه کنندگان و کارگردانان می باشد، از این رو گفتگوهای ابتدایی را با مجموعه های مختلف من جمله سازمان سینمایی و مجموعه فارابی آغاز کرده ایم که بعد از این نشست رسمیت پیدا می کند.

سرپرست اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: درخواست مشاوره در دو سطح انجام می شود که در سطح اول بصورت رایگان در اختیار تهیه کنندگان و کارگردانان استانی و کشوری قرار می گیرد و سطح دیگر از مشاوره فیلم براساس سفارشات سعی می شود به نحو احسن از مشکلات إسنادی و محتوایی در ابتدای تولید آثار پیشگیری شود تا شاهد تولیدات فاخر و تاثیر گذارتری باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از همه مخاطبان و طلاب متخصص در حوزه فیلم و سریال دعوت می شود که تعامل خود را با اداره  فعالیت های رسانه ای  معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برقرار کرده تا بتوان مجموعه غنی از مشاوران مذهبی فیلم و سریال را در قالب سایت مشاور فیلم ایجاد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha