پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علویون ترکیه

حوزه/ گروهی از علویون ترکیه که میهمان مرکز رسانه آستان مقدس حسینی بودند تاکید کردند: رسانه های ترکیه گزارشی متفاوت از آنچه در عراق می گذرد بازتاب می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رسانه بین المللی وابسته به آستان مقدس حسینی میزبان گروهی از علویون ترکیه بود.

این هیئت ترکیه ای تاکید کرد رسانه های ترکیه گزارشی متفاوت از آنچه در عراق می گذرد بازتاب می کند. شیخ جعفر دربندی مسئول این هیئت گفت: ما از مناطق مختلف ترکیه با هماهنگی آستان مقدس برای زیارت عتبات مقدسه در عراق آمدیم و این فرصت بسیار خوبی است که آستان حسینی در اختیار ما قرار داده است.

سید علی اورمش امام جماعت مسجد "جروم" هم گفت: این اولین باری است که برای زیارت به عراق آمدیم.

* رسانه های ترکیه وضعیت عراق را خطرناک گزارش می دهند/ عراق در امنیت به سر می برد

وی اشاره کرد: رسانه های ترکیه همیشه اخبار را به گونه ای بازتاب می کنند که گویی عراق در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد و هر کس بخواهد به این کشور برود با خطرات بزرگی رو به رو خواهد شد. اما ما امروز دیدیم و لمس کردیم که برعکس آنچه در ترکیه منتشر است، عراق در امنیت به سر می برد و از استقرار برخوردار است.

صباح الطالقانی یکی دیگر از اعضای این هیئت گفت: این گروه شامل 50 نفر از روحانیون دینی، فرهنگیان و اساتید دانشگاه می باشد.

وی افزود: هدف از این زیارت و سفر، آشنایی بیشتر با اهل بیت و امامان معصوم (علیهم السلام) است که در نجف اشرف، کربلا ، کاظمین و سامرا مدفون هستند.  

طالقانی گفت:این زیارت دیوار ترسی را که رسانه های عربی و بیگانه از حوادث عراق ساخته اند در هم می شکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha