شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نوايي

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان گفت: شناخت دشمن در كنار آشنايي با طورهاي تنيده شده آنان و شناخت تكليف و سست نشدن در اين مسير به عنوان لايه هاي گوناگون دشمن براي مقابله با انديشه اسلامي، تكليف امروز است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين نوايي، در جمع اساتيد و طلاب مدرسه علميه اهل البيت(ع) سبزوار با اشاره به آيه «فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا/52 فرقان»، اظهار كرد: در اين مورد آياتي به طور فراوان آورده است كه با توجه به نبودن جهاد نظامي در مكه، منظور از اين جهاد، جهادي علمي، معرفتي و آشنايي با مباني تفكر اسلامي بوده است.

وي با بيان اينكه بر اساس آيات الهي، اطاعت نكردن و مقابله و ايستادگي در برابر مكتب هاي انحرافي و ايدئولوژي هايي كه از روي مستي، شهوت و قدرت كافران ايجاد شده است، جهاد كبير محسوب مي شود، گفت: براي جهاد كبير در حوزه اطاعت نكردن از دشمن، چهار تكليف "شناخت پيچيدگي هاي آنان"، "آشنايي با طورهاي تنيده شده"، "شناخت تكليف" و "سست نشدن"باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور مدير حوزه علميه خراسان به تنگناها، حصر اقتصادي، ايجاد هجرت اوليه، ساحر و كذاب و مجنون خواندن پيامبر(ص) از سوي جبهه كفر كه در واقع حلقه هاي توطئه آنان بودف اشاره و خاطر نشان كرد: شناخت دشمن سرسخت، لجوج، متكبر و بي رحم در كنار آشنايي با طورهاي تنيده شده آنان يعني مكتب ها، عرفان ها، جريان ها، بوق هاي تبليغاتي، تشيع انگليسي، تسنن آمريكايي، وهابيت، ‌بهائيت و...، به عنوان لايه هاي گوناگون دشمن براي مقابله با انديشه اسلامي، تكليف امروز است.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان، شناخت تكليف در برابر دشمن و سست نشدن در اين مسير را دو تكليف ديگر براي طلاب و اقشار مردم خواند.

علم و بينش، نياز طلاب است

وي به دو عنصر تقوا، عبادات و اخلاقيات و تحصيل جدي در حوزه علميه اشاره و با تصريح بر اين مطلب كه حوزه علميه به علم، بينش و سواد نياز دارد، تصريح كرد: حوزه هاي علميه باید با حضور، شناخت، بصيرت، روشن انديشي، سياست انديشي، احتياط و...، تسليم نشدن و اطاعت پذير نبودن از دشمن را نشان بدهند.

معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان با تاكيد بر ميزان تاثيرگذاري حوزه علميه نسبت به دانشگاه، با بيان اينكه دشمن از حوزه علميه ضربه خورده است، ابراز كرد: اگر حوزه علميه پشتوانه دانشگاه نمي شد و مسائل را به مردم انتقال نمي داد، پيروزي انقلاب امكان نداشت.

 نظم و درس را جدي بگيريد

حجت الاسلام و المسلمين نوايي، نظافت، نظم و درس را سه مسئله اي خواند كه همه امور را به دنبال دارد و با اشاره به اهميت تحصيل و دوري از ابزارهايي كه انسان را از تمركز در درس و بحث دور مي كند، اظهار كرد: نماز اول وقت، نماز شب، احترام به استاد و هدفمندي و دغدغه مندي در تحصيل موجب موفقيت انسان مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه طلبه بايد بداند كه رسالت پيامبر(ص) بر دوش و عمل اوست، گفت: در بحث استعدادهاي برتر ريل گذاري و برنامه ريزي هاي ارزشمندي شده كه تا 5 سال آينده مشخص مي باشد و در معاونت فرهنگي اجتماعي نيز برنامه كلاني در حال تدارك و تنظيم است. 

انتهاي پيام/ ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha