جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه الزهرا(س) ساري

حوزه/ سبك زندگي كساني كه الگوي آنان ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده و هدف متعالي را در پيش روي خود دارند، بايد تكليف محوری باشد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، آقای سادات كرمي کارشناس فرهنگی در نشست علمی- پژوهشی" سبك زندگي اسلامي با رويكرد به تكليف محوري" در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله  علیها) ساری با تاکید بر اهمیت تکلیف محور بودن در زندگی، بیان کرد: سبك زندگي كساني كه الگوي آنان ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده و هدف متعالي را در پيش روي خود دارند، بايد تكليف محوری باشد.

وی با اشاره به تفاوت دو تفكر ثواب محور و تكليف محور گفت: تکلیف محور بودن  به مراتب سخت تر از ثواب محور بودن است، چرا که در  نگاه اول که حضرت زهرا(سلام الله  علیها)،  یکی از مصادیق بارز  این تفکر است، گاهي تکلیف چنین ایجاب می کند که خود را در مقابل نابينا بپوشانی و گاهي بايد طوري گريه كني كه صداي شما را همسايه ها بشنوند.

این کارشناس فرهنگی در ادامه به شاخص های زندگي تكليف محور اشاره کرد و تصریح کرد: مبازه با اشراف گري و ساده زيست بودن، فراموش نکردن امر به معروف و نهي از منكر از جمله مولفه های لازم در شکل گیری تفکر تکلیف محور است.  

وی تاکید کرد: تکلیف وظیفه و نشان دهنده پیمودن صراط الهی است؛ لذا افرادی که به تكليف خود عمل می کنند قطعا زمينه ساز ظهور خواهند بود.

انتهاي خبر۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha