پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان اینکه طلبگی باید تکلیف محور باشد عنوان کرد: در هر مسئولیتی انسان احساس تکلیف کرد لازم است در آن مسند قرار گیرد و به جامعه خدمت کند.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در مراسم تجلیل از ممتازین مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم که پیش از ظهر امروز در این مدرسه برگزار شد، جوانی را یکی از دوران  مهم عمر عنوان کرد و بر استفاده از این دوره برای ترقی، پیشرفت،  تهذیب نفس و خدمت رسانی در مسائل مختلف تاکیدکرد.

 قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ابراز داشت: جوانی نعمتی زود گذر است، اگر انسان از این دوران استفاده کند و غلفت از این این  دوره مهم و تاثیر گذار نداشته باش،د قطعا می تواند آینده علمی و پربرکتی را برای خود رقم بزند.

وی بابیان اینکه یکی از نعمتها، نعمت طلبگی است عنوان کرد: طلبگی نعمتی است که خدا به بعضی ها داده است و لازم است قدردان این نعمت بوده و برای آن شکر کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین غفوری بابیان اینکه انسانها لازم است از حوادث گذشته درس بگیرد، عنوان کرد: اگر انسان می خواهد برای  جامعه مفید باشد لازم است از تجربه دیگران برای آینده بهتر بهره ببرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها  بابیان اینکه نباید به تحصیل درحوزه به عنوان شغل نگاه کرد، چرا که مروج دین و هدایت گری دینی، سیاسی و اجتماعی از وظایف مهم حوزه است، افزود: هدایت گری کار انبیاء الهی بود و چه خدمتی از این  بالاتر که انسان ادامه دهنده  همان راه انبیاء الهی باشد.

 وی با بیان اینکه مسیربرای انجام فعالیت مشخص است، ولی این مسیر بدون تلاش ممکن نخواهد بود، ابراز داشت: اگر تکیه گاه انسان  درامور به خدا باشد، همه مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین  غفوری با بیان اینکه  طلبگی باید تکلیف محور باشد عنوان کرد: در هر مسئولیتی انسان احساس تکلیف کرد لازم است در آن  مسند قرار گیرد و به جامعه خدمت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha