پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

حوزه/ انجمن پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با حضور استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان آغاز به کار کرد تا این حوزه، حرکت جدی خود را برای تربیت طلاب پژوهشگر و متخصص آغاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مراسم آغاز به کار انجمن پژوهشی امام رضا(ع) تهران، عصر امروز با حضور استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر طلاب پژوهشگر و اساتید، مدیر، معاونان و دیگر مسئولان حوزه علمیه امام رضا(ع) نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام حیدر همتی، معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در حاشیه مراسم آغاز به کار انجمن پژوهشی امام رضا(ع)، به خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: با توجه به حرکت هدفمند در امر پژوهش، و همزمان با شروع حرکت جدی محققان حوزوی برای پاسخ گویی به مشکلات نظام در عرصه نظریه پردازی با رویکرد فقه علوم انسانی، تشکیل این انجمن می تواند کمک شایانی به تحقق با کیفیت تر این امر داشته باشد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، افزود: از جمله اهداف تشکیل انجمن پژوهشی امام رضا(ع)، دعوت از اساتید برتر در حوزه علوم انسانی، تشکیل حلقات پژوهشی همراه با سیر مطالعاتی مشخص، آموزش مهارت های پژوهشی به صورت ویژه به طلاب با استعداد و علاقه مند به امر پژوهش، سپردن امور به عهده طلاب در برگزاری جلسات علمی، تقویت نگاه راهبردی نسبت به موضوعات نظام ساز و ... است.

حجت الاسلام همتی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار حوزه در خصوص تفاوت کارکرد انجمن پژوهشی امام رضا(ع) با معاونت پژوشی حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: در معاونت پژوهش، سیاست های کلی در خصوص ترغیب طلاب حوزه به امر پژوهش تدوین و اجرایی شدن آن ها دنبال می شود، اما در انجمن پژوهشی امام رضا(ع)، اهداف تخصصی تری دنبال می شود که از جمله آن ها آموزش مهارت های پژوهشی به طلاب با استعداد و علاقه مند به امر پژوهش و ... است.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha