جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام بی ریا

حوزه/ رئیس شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی، گفت: تمدن نوین اسلامی با فطرت انسان‌ها و اهداف عالی الهی همراه است و ما باید به مقابله خودمان در این زمینه ادامه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین ناصر سقای بی ریا، امروز در نشست خبری دومین هفته تمدن نوین اسلامی، که با حضور خبرنگاران و در محل مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا تهران برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تمدن اسلامی مسبوق به سابق بوده و در تاریخ انبیای الهی وجود داشته است.

وی افزود: این حرکتی که به سمت تمدن نوین اسلامی برداشته شده است، ظرفیت حقوقی و حقیقی دارد که در آموزه های انبیای نظام به خصوص آموزه های کامل‌ترین نسخه واحد دین ترویج شده است؛ و اذعان داشتند که باید اسلام را از طریق قرآن انتقال داد.

رئیس شورای علمی گفت: هر چند که مخالفین، موضوعات و مضامین تمدن نوین اسلامی را قبول نداشته باشند و آن را رد کنند و حتی مورد استهزاء قرار دهند اما این ظرفیت های تمدن نوین اسلامی واقعیت دارد.

وی تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی در مصاف و رقیب تمدن غربی پایه ریزی شده و در دنیا این تمدن شناخته شده است و دیگر تمدن غربی که هژمونی آمریکا است و تمام ظرفیتهای که پشت سر این افکار و لیبرالیسم وجود دارد هژمونی آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا گفت: تمدن نوین اسلامی با فطرت انسانها و اهداف عالی الهی همراه است و ما باید به مقابله خودمان در این زمینه ادامه بدهیم و به ظرفیتهای عظیمی که در آموزه های الهی و اسلام وجود دارد عمل کنیم و این وعده خداوند است که کل دنیا زیر پرچم اسلام قرار خواهد گرفت و طبیعی است که که رهبر معظم انقلاب این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی به سوره های طه و زخرف اشاره کرد و گفت: کاری که ما انجام می دهیم با کاری که حضرت موسی در دوران خودشان انجام دادند شباهت دارد که در سوره طه آیه ۶۲ و ۶۳ و سوره زخرف آیه ۵۱ تا ۵۶ به آن اشاره شده است. حضرت موسی(ع) به همراه برادرش نزد فرعون می روند تا او را به تمدن خود دعوت کنند. در حالی که فرعون ویژگی و تمدن خودش را بیان می کرد و از ویژگی های تمدنی خودش تعریف می کرد و مردم او را باور کردند زیرا قوم فرعون فسق گرا بودند و ویژگی فرعون با مزاج شان همراه بود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی با فطرت انسانها و اهداف عالی الهی همراه است و ما باید به مقابله خودمان در این زمینه ادامه بدهیم و به ظرفیتهای عظیمی که در آموزه های الهی و اسلام وجود دارد عمل کنیم و این وعده خداوند است که کل دنیا زیر پرچم اسلام قرار خواهد گرفت و طبیعی است که که رهبر معظم انقلاب این موضوع را پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا در ادامه ابراز کرد: ما باید کاری کنیم تا تمدن نوین اسلامی در سراسر جهان برپا شود و خدا را شاکریم مراکز علمی که در این کار مشارکت داشتند توانستند در کمترین هزینه همایش های متعددی در این زمینه برگزار کنند تا تمامی افکار بشریت به سمت این ماجرا معطوف شود. تمدن نوین اسلامی موضوعی نو و جدید است که خیلی به آن نپرداختند و درخصوص آن کار نکردند ما باید کاری کنیم تا تمامی افراد بتوانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha