پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شاکری معاون المصطفی

حوزه/ تمدنی که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) با تمسک به آموزه های آسمانی قرآن در جامعه جاهلی عصر بعثت ایجاد نمودند، برگرفته از راز و رمز حیات اجتماعی است، که ایشان از قرآن کریم استخراج و به جامعه بشری تزریق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، در هم اندیشی طلاب ژاپنی که در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، با تأکید بر این که تمام حرکت های بزرگ سیاسی و علمی ایران در گذرگاه های تاریخی، ریشه در حوزه های دینی دارد، یادآور شد: ضمن توجه به نقش و تأثیر دین در جامعه بشری، باید آشنایی با اندیشه های بزرگان دین را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که اسلام دین تمدن ساز است، اظهار داشت: تمدنی که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) با تمسک به آموزه های آسمانی قرآن در جامعه جاهلی عصر بعثت ایجاد نمودند، برگرفته از راز و رمز حیات اجتماعی است، که ایشان از قرآن کریم استخراج و به جامعه بشری تزریق نمودند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به این که هر اندازه انسان اهل تفکر باشد، عبادت او والاتر خواهد بود، تصریح کرد: بندگان خوب الهی، همواره اهل تفکر در صفات ذات اقدس الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: امیر المومنین(علیه السلام) با نگرش به آسمان ها و تفکر در قدرت لا یزال الهی، از اعماق وجود و متواضعانه خداوند متعال را عبادت می کرد.

وی با اشاره به این که تفکر در صفات الهی، تعالی بخش روحیه عبادی آدمی است، یادآور شد: تفکر در صفات ذات اقدس الهی و عبادت عارفانه و از روی شناخت عمیق، انسان را از مقربان درگاه الهی قرار می دهد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی به برخی از نشانه های انسان عاقل اشاره نمود و اظهار داشت: خوشرویی و برخورد محبت آمیز با اطرافیان، از بارزترین نشانه های تعقل آدمی و کسانی است که در برخورد با مردم، کنترل هوشمندی بر اراده خود دارند.

وی با بیان این که آدمی باید احادیث اهل بیت(علیهم السلام) را در قلب وجودی خویش که حرم الهی است، هک نموده، نهادینه سازد، یادآور شد: روایات اسلامی درس های آموزنده ای را برای طی مسیر الی الله در اختیار آدمی قرار می دهد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در ادامه به حدیثی از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) اشاره نمود و ابراز داشت: ائمه اطهار(علیهم السلام) همواره با چهره ای گشاده، لبخند و خوش رویی با ناملایمات جاهلان برخورد می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: ما که داعیه دار پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) هستیم، همواره باید سیره زندگانی این بزرگواران را در سبک زندگی خویش اجرایی نماییم.

وی با بیان این که فرهنگ ژاپن توجه زیادی به نهاد خانواده داشته، احترام به والدین و بزرگان را مهم می شمرد، اظهار داشت: احترام به پدر و مادر و تکریم ایشان از مهمترین تأکیدات مبانی دینی است.

وی صله رحم را از دیگر تأکیدات اخلاقی دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: صله رحم تأثیرات عمیقی در عالم تکوین ایجاد می کند؛ هر عملی که مورد رضای الهی باشد، تمام زندگی آدمی را سرشار از برکت و نورانیت خواهد نمود.

وی به تهاجمات فرهنگی غرب در مواجهه با سبک های زندگی دینی اشاره نمود و اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، فرهنگ ژاپنی همواره مورد هجمه فرهنگ غربی قرار گرفته، پایه های اصیل فرهنگی خود را از دست داده است، باید زیبایی های فرهنگ اصیل دینی را به جامعه بشری تببین نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری در پایان ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: تمام کارهای خود را باید تنها برای رضای الهی انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha