سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ساختن نمازخانه در ایستگاه قطار توکیو

حوزه/ با افزایش تعداد گردشگران مسلمان به ژاپن، شرکت راه آهن شرق ژاپن قصد دارد به زودی یک نمازخانه کوچک در ایستگاه قطار توکیو ایجاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از japantimes، سخنگوی شرکت راه آهن شرق ژاپن روز گذشته اعلام کرد: در پی افزایش تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران مسلمان به ژاپن به ویژه از کشورهای جنوب شرق آسیا، این شرکت قصد دارد به زودی یک نمازخانه در ایستگاه قطار توکیو ایجاد کند. 
این نمازخانه کوچک یک طبقه با فضایی به وسعت 8 متر مربع قرار است در تاریخ 5 ژوئن امسال در این شرکت راه اندازی شده و همزمان ظرفیت 2 نمازگزار را خواهد داشت. این نمازخانه کوچک که  قرار است در مرکز خدمات سفری راه آهن ژاپن، در خارج از دروازه ارائه بلیط در ایستگاه توکیوی مارونوچی ایجاد شود، دارای وضوخانه نیز خواهد بود.
این نخستین باری است که در یکی از ایستگاه‌های قطار در ژاپن نمازخانه ایجاد می‌شود. پیش از این نیز بعضی فرودگاه‌ها و تسهیلات رفاهی در این کشور اقدام به ایجاد نمازخانه کرده بودند.
گفته شده که پیروان دیگر ادیان نیز در بعضی ساعات می‌توانند از این نمازخانه برای عبادت استفاده کنند.
ایستگاه قطار توکیو
ایستگاه توکیو ایستگاهی است که در منطقه مارونواوچی در چیودای توکیو پایتخت ژاپن واقع شده‌است و یکی از بزرگترین و پررفت و آمد‌ترین ایستگاه‌های قطار در پایتخت ژاپن می‌باشد. هر روزه بیش از ۳۰۰۰ قطار در این ایستگاه توقف دارند. همچنین از نظر تعداد مسافرین در میان ایستگاه‌های شرکت راه‌آهن شرق ژاپن رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. ایستگاه توکیو ایستگاه مبدا و ترمینال بسیاری از خطوط شینکانسن در ژاپن است. همچنین امکان دسترسی به تعداد زیادی از خطوط جی‌آر و شبکه متروی توکیو در این ایستگاه وجود دارد. این ایستگاه خطوط قطار مختلف توهوکو، جوئتسو و دیگر خطوط قطار شینکانسن و دیگر مسیرهای رفت و آمد مانند خطوط یامانوته و چائو را نیز به هم مرتبط می‌سازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha