شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۰

حوزه/ جهاد اکبر برای همه است، ولی جهاد کبیر کار هر کسی نیست، این کار طلبه و کار دین بان است تا فرهنگ قرآنی را در جامعه نشر دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا کشاورزیان،معاون پژوهش موسسه امیر بیان، در نشست محفل قرآنی و فرهنگی در مدرسه علمیه النفیسه حوزه خواهران اصفهان گفت: در روایتی داریم روزی پیامبر(ص) وارد خانه خدا شدند و دیدند جوانی دعا می کند: خدایا بهترین چیزی که از تو خواسته شده و تو به بندگانت داده ای را به من بده؛ پیامبر رو به اصحاب کردند و فرمودند: اگر خدا بخواهد دعای این جوان را اجابت کند او را شهید می کند.
وی ادامه داد: در روایتی دیگر آمده، وقتی خوبان عالم به بهشت می روند، دیگر نمی خواهند از بهشت بیرون آیند بجز یک دسته،که آن دسته شهدا هستند، تا بیایند آن چیزی که لحظه شهادت نشانشان دادند را یکبار دیگر ببینند.
حجت الاسلام کشاورزیان تاکید کرد: شهدا را باید شناخت، شهدا به خاطر دغدغه هایشان شهید شدند؛ دغدغه های شهدا در زندگی، دست نوشته و وصیتنامه هایشان است.
وی با اشاره به اینکه شهید مصطفی چمران در دعایی می گوید خدایا مرا ملاک حق قرار ده اظهار داشت:  آرزوی شهید چمران چیزی بوده که خدا در حق شما طلاب اجابت کرده، شما را در جایگاهی قرار داده که بتوانید ملاک حق و باطل باشید.
حجت الاسلام کشاورزیان عنوان کرد: آنهایی که با دین سر و کار دارند سه نوع اند،دین دان ؛ فقط  دین را می دانند،  دین دار ؛ هم می دانند، هم عمل می کنند و  دین بان ؛که نگهبان دین هستند.
وی با بیان اینکه چیزهایی که به مجاهدین جهاد اکبر می دهند به مراتب بالاتر از چیز هایی است که در جهاد اصغر می دهندتصریح کرد: در جهاد اصغر شخص یک بار کشته میشود، در حالیکه، روایت داریم کسی که وارد جهاد اکبر می شود روزی70بار می میرد.
وی افزود: جهاد اکبر برای همه است ولی جهاد کبیر کار هر کسی نیست، این کار طلبه و کار دین بان است تا فرهنگ قرآنی را در جامعه نشر دهد. 
حجت الاسلام کشاورزیان با اشاره به اینکه شب عاشورا دین دارها بودند که رفتند تاکید کرد: در روایت داریم کسی که در راه خدا انفاق نمی کند به اینکه عمرش را در راه گناه خرج می کند مبتلا می شود و انفاق فقط به پول نیست، به عمر، جوانی و وقت هم هست.

امام زمان(عج) سرباز بی سواد نمی خواهد


این محقق حوزوی خطاب به طلاب افزود:امام زمان(عج) سرباز بی سواد نمی خواهد،  خوب درس بخوانید که اگر پای کتاب درس مردیم،شک ندارم شهید حساب می شویم  زیرا در حدیثی داریم اگر کسی برای طلب علم از خانه اش خارج شود به ازای هر قدمی، ثواب اجر شهید جنگ بدر را به او می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha