چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سرهنگ حمید باقری

حوزه/ داشتن روحیه انقلابی یعنی با جهاد کبیر در تمامی عرصه ها حضور داشته و پیش قدم باشیم، لذا طلاب و روحانیون باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سرهنگ حمید باقری، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام صادق (ع)  اصفهان، در نشست بصیرتی سیاسی با موضوع "حوزه انقلابی"، در مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر، با اشاره به جهاد کبیر ، گفت: جهاد صرفاً بحث قتال و نظامی گری نیست، هر عمل صالحی که با نیت الهی باشد و حسن فاعلی داشته باشد، معنای جهاد می دهد.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان ادامه داد: خداوند در قرآن، جهاد کبیر را بیان می‌کند. به طور مثال در آیه 52 سوره فرقان «فَلا تُطِعِ الْکافِرينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبيراً/ پس، از كافران پيروى نكن و به وسيله‌ى قرآن (يا ترك پيروى از آنان) با آنان به جهادى بزرگ بپرداز»، به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: جهاد کبیر زمانی مطرح می‌ شود که بحث جهاد نظامی مطرح نیست، پس وسعت جهاد کبیر، بسیار وسیع‌تر از جهاد نظامی است.

باقری در پایان با اشاره به شاخصه های انقلابی گری، افزود: داشتن روحیه انقلابی یعنی با جهاد کبیر در تمامی عرصه ها حضور داشته و پیش قدم باشیم، لذا طلاب و روحانیون باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha