پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحمت الله اروجی/ تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: از آنجا که آسیب‌های فرهنگی و اعتقادی در جامعه به خوبی مشهود است، مسئولان و عموم جامعه باید نسبت به آنها واکنش نشان داده و برای رفع آن برنامه‌ریزی و هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی صبح  امروز در جمع خبرنگاران  ضمن گرامیداشت 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: در سال 58 هنگامی که حرکت انقلابی جمعی از دانشجویان برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انجام شد، برخی از بزرگان و مدعیان، نسبت به این رفتار نقد داشتند، ولی امام خمینی(ره) با تدبیر عالمانه و تحلیل دقیق شرایط جامعه، این مرحله حساس از انقلاب را نیز هدایت‌گری فرمودند و از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند. لذا همه باید از مسئولیت‌پذیری و مدل رفتاری امام(ره) با این حقیقت درس بگیریم.

وی در ادامه به هجمه‌های تبلیغاتی اخیر استکبار علیه جامعه قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی خود، توطئه‌ای پیچیده و دقیق برای ضربه‌زدن به دین و قرآن به عنوان مهم‌ترین معجزه جاویدان اسلام ناب طراحی کرده اند و متاسفانه در این زمینه تا حدود زیادی موفق بوده‌اند؛ چرا که می بینیم سرانه مطالعه کشور به ازای هر نفر به 20 دقیقه در روز نمی‌رسد، در حالی که ساعت‌ها وقت و هزینه‌های بسیار برای مطالعه، مشاهده و مباحثه این موضوع صرف شده است و این خود گواه موفقیت دشمن است.

حجت الاسلام اروجی به موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، فقر، حاشیه نشینی و مواد مخدر که در سطح کشور اولویت‌بندی شده، توجه به آسیب‌های اعتقادی و فرهنگی از درجه اهمیت بالاتری برخودار است.

وی ادامه داد: از آنجا که آسیب‌های ذکر شده در جامعه به خوبی مشهود است، مسئولان و عموم جامعه نسبت به آن واکنش نشان داده و برای رفع آن برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند در حالی که برای رفع آسیب‌های فکری و انحرافات اعتقادی چاره‌اندیشی درستی انجام نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: شاید در شرایط کنونی امکانات لازم و مورد نیاز را در عرصه فرهنگی در اختیار نداشته باشیم و یا به موقع در اختیار ما قرار نگیرد، ولی هیچ‌گاه نباید نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت و در حال سکون باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha