دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد، وظیفه امروز روحانیت را جهاد کبیر دانست و گفت: روحانیت باید با قدرت نفوذ کلام خود در مقابل گفتمان دشمن بایستند و پاسخگوی شبهات مخاطبان در زمینه های گوناگون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد، گفت: نظام سلطه در طول تاریخ همواره تلاش کرده تا جبهه حق و منادیان این جبهه که علماء و روحانیون هستند را تبعید و به شهادت برساند، اما روحانیت همواره در رسالت خطیر خود در ترویج و تبلیغ آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) خوش درخشیده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) چهار شاخصه مهم و اساسی را برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن بیان فرمودند، تصریح کرد:در مقابل اقدامات و اهداف دشمنان به ویژه آمریکا باید هوشیار و بصیر باشیم و مبلغان نیز نقش بی بدلیلی در ارتقاء معرفت دینی و استکبار ستیزی جامعه دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه دشمنان با هویت دینی و اعتقادات راسخ ما مشکل دارند، بیان داشت: شناخت دشمن باید عمیق باشد و نباید برای لحظه ای به او اعتماد کرد، چرا که اگر ذره ای اعتماد کنیم، متحمل خسارت های بسیاری در ابعاد مختلف معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که دشمن پس از شکست در جنگ سخت که همان دوران دفاع مقدس بود، با روی آوردن به جنگ نرم و تضعیف اعتقادات دینی و فرهنگی جامعه سعی دارد اهداف شوم خود را عملیاتی کند، گفت: در جنگ نرم دشمن، تنها حوزه اخلاق مورد هدف قرار نمی گیرد، بلکه مباحث اقتصاد، سیاست، اجتماع و....نیز مورد هدف و تضعیف قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با بیان اینکه دشمن با ابداع جاذبه های تبلیغی در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی سعی دارد بنیان و حریم خانواده را تضعیف و نابود کند، افزود: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به بزرگترین سرمایه های اجتماعی اسلام و انقلاب و بنیان خانواده است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه، روحانیت، مساجد و هیئات مذهبی از جمله مهمترین مراکز و عوامل در مقابله با دشمن هستند، تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی و اهداف شوم فرهنگی دشمن با گفتمان روحانیت و تبلیغ مبلغان حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه امروز روحانیت جهاد کبیر است، خاطر نشان کرد:روحانیت باید با قدرت نفوذ کلام خود در مقابل گفتمان دشمن بایستند و پاسخگوی شبهات مخاطبان در زمینه های گوناگون باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در پایان با اشاره به اینکه روحانیت در پیمایش های اجتماعی مهمترین قشر جامعه به شمار می رود، بیان داشت:امروز روحانیون نباید اجازه دهند گفتمان دشمن در جامعه بروز یابد و این همان رسالت ویژه مبلغان در امر تبلیغ آموزه های اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha