دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:نیاز سنجی و مخاطب شناسی از مولفه های اصلی برای تبلیغ موفق و کارآمد در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزارشد با اشاره به اینکه اواخر ماه ذی الحجه شور و نوای مکتب امام حسین ع آهنگ دیگری به خود خواهد گرفت افزود:ماه محرم ماه تاثیر گذاری و تاثیر پذیری است و آنچه در آستانه این ماه برجسته تر و پررنگ تر خواهد شد حضور و هجرت مبلغان و روحانیون برای تبلیغ دین خدا و مکتب اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه مبلغان دین و پرچمداران مکتب اهل بیت (ع) در این ماه در بین مردم به منبر می روند افزود:مبلغان و روحانیون در ماههای محرم و صفر باید تبلیغ دینی و رسالت خود را بر اساس دو مولفه نیاز سنجی و مخاطب شناسی انجام دهند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان با اعمال این دو مولفه در انجام رسالت خود تبلیغ تاثیر گذار و تاثیر پذیرتری را در بین مخاطبان خواهند داشت تصریح کرد:تاثیر گذاری تبلیغ مبلغان و روحانیون شامل تاثیر گذاری عاطفی،حسی و عقلانی و بصیرتی است و چیزی که در این میان اهمیت ویژه ای دارد همان تاثیر گذاری عقلانی و بصیرتی در جامعه تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون باید در انجام تبلیغ خود به نسل جوان الگوگیری را لحاظ نمایند افزود:امروز جوانان ما به ارائه الگوها نیاز دارند و در مسائل معنوی نیازمند معرفی الگوهای نماز،وفاداری،ایثار ،جوانمردی،شجاعت،حق طلبی و...به جوانان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نهضت عاشورا از این الگوهای بی بدلیل نمونه های فراوانی یافت می شود تصریح کرد:الگوگیری یعنی نهضت عاشورا را با نگاه الگویی مطالعه،تبلیغ و نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه خطبه های امام حسین (ع) دریای معرفت است بیان داشت:خطبه های بی نظیر سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقویت کننده ایمان و روحیه استقامت در بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی پاسداری و نگهبانی از نهضت عاشورا و قیام امام حسین( ع) را یک امانت الهی برای هدایت و سعادت بشر برشمرد و اظهار داشت:مبلغان و روحانیون باید با تبلیغ و تفسیر فرهنگ عاشورا به خوبی از این امانت صیانت و پاسداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ فرهنگ عاشورا بر عهده علماء و پرچمداران تبلیغ دین است گفت:مبلغان باید با هر گونه تحریف،خرافه و بدعت در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین( ع) تشنگان و شیفتگان مکتب اهل بیت ع را سیراب نمایند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقش بی نظیر و اثرگذار منبر و خطابه در بین عزادران حسینی افزود:متولیان عزاداری امام حسین( ع) و هیات مذهبی باید گل مجلس را به منبری ها بدهند چرا که منبر مهمترین و اساسی ترین راهکار برای تقویت بعد معرفتی و اعتقادی عزاداران مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب جوان می توانند با روحیه مضاعف سایر روستاهای همجوار مکان تبلیغ خود را که از حضور ارزشمند روحانیون بی بهره هستند را پوشش تبلیغی دهند افزود:مبلغان قدر جایگاه و رسالت بی نطیر خود را بدانند و با اخلاص و انگیزه به تبلیغ معارف اسلام و مکتب تشیع در بین مخاطبان بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha