دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امامزادگان - بقاع متبرکه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت:در این راستا ۲۵۰ مبلغ در برنامه های اوقاف در امامزادگان به تبیین فرهنگ عاشورا در بین مخاطبان می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه گسترش مباحث فرهنگی ،مساجد و امورات عمرانی در بقاع متبرکه و جوار آنها از اولویتهای سازمات اوقاف و امور خیریه است افزود:در استان لرستان با وجود ۸۶ بقعه متبرکه بازسازی ۲۰ بقعه امامزادگان و احداث زائر سراها در جوار این بقاع از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال ۹۵ است.

وی با بیان اینکه مدتی پیش کلنگ ساخت و احدلث زائر سرای امامزاده محمد بن حسن(ع) شهرستان الیگودرز به زمین زده شد تصریح کرد:در امامزادگان زیدبن علی(ع) دورود،ابراهیم(ع) نورآباد،امامزادگان محمد(ع) و ابوالوفاء کوهدشت،احمد(ع) پلدختر نیز ساخت زائر  در دستور کار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه برخی برخی امامزادگان درآمد خاصی ندارند گفت:بازسازی این بقاع متبرکه نیازمند همت خیران است.

وی از ساخت درمانگاه تخصصی سرطان بعنوان یکی از موقوفات عمرانی استان در بروجرد نام برد و تصریح کرد:ساخت این درمانگاه در استان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۶ بقعه متبرکه لرستان

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه نوروز ۹۵ طرح آرامش بهاری با اجرای برنامه های متنوع دینی فرهنگی در ۴۶ بقعه متبرکه استان برگزار شد افزود:در این طرح ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بار زائر از امامزادگان استان زیارت نمودند.

تربیت ۸ هزار قاری و حافظ قرآن کریم در لرستان

مدبر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان یکی از برنامه های محوری این سازمان را تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد:سازمان اوقاف و امور خیریه در ۴ سال توانسته قریب به ۱ میلیون قاری و حافظ قرآن کریم را تربیت نماید که در این راستا لرستان توانسته است با تربیت ۸ هزار قاری و حافظ قرآن کریم تحقق تربیت این مهم را به خوبی انجام دهد.

وی همچنین از تربیت ۲۴۰ مربی قرآن برای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت:در این راستا ۲۵۰ مبلغ در برنامه های اوقاف در امامزادگان به تبیین فرهنگ عاشورا در بین مخاطبان می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha