پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۲ بقعه متبرکه این استان همزمان با ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در ماه محرم طرح «بصیرت عاشورایی» در سطح 52 بقعه متبرکه استان هم‌زمان با سراسر کشور در دهه اول محرم و دهه پایانی صفر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل به مناسبت ایام محرم و صفر افزود: اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه، تجمع لبیک یا حسین (ع)، همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل»، تجمع رهروان زینبی و ... ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این ایام به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان، گفت: خیمه‌های معرفت در 20 بقعه متبرکه استان برپا می‌شود که روحانیون در این خیمه‌ها به سؤالات شرعی و دینی مردم، مسائل اعتقادی و خانوادگی پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به موضوع و زمان‌بندی برگزاری مراسمات مذهبی در نقاط مختلف استان اظهار داشت: در نخستین روز از ماه محرم در بقاع متبرکه شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و گرمه همایش شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در روز دوم محرم «تجمع لبیک یا حسین» و در ششمین روز از دهه محرم نیز همایش «احلی من العسل» در بقاع متبرکه شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: در این ایام از حضور 51 مبلغ و طلبه روحانی برای اقامه نماز در 40 بقعه متبرکه استان استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه بیشتر موقوفات استان مشروط به زمان و مکان خاص است، گفت: امسال یک میلیارد تومان برای اجرای موقوفات محرم و صفر هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد از ثبت 32 وقف جدید در سال جاری خبر داد و  از خیران خواست تا با توجه به نیازهای روز جامعه، در کنار وقف برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، وقف در زمینهٔ های پزشکی، درمانی، ازدواج جوانان، قرآن و ایتام را نیز در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات خراسان شمالی 5 هزار و 437 مورد است، خاطرنشان کرد: از این تعداد سه هزار و 294 موقوفه دارای درآمد، 49 موقوفه دارای گردش مالی و یک هزار و 820 موقوفه بدون گردش مالی‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha