پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید هاشم حیدری ، دبیرکل حزب الله عراق

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: نبرد اصلی امروز جهان اسلام، نبرد با سلاح گرم نیست، بلکه جنگ اصلی جنگ اراده‌ها بوده و دشمن می‌خواهد بصیرت و آگاهی ملت‌های مسلمان را بگیرد و آنان را به تصرف خود در آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم حیدری، دبیرکل حزب‌الله عراق، امروز در جمع مردم خرمشهر با تأکید بر اینکه، دشمنان اسلام در تلاش برای تغییر فکر جوانان مسلمان هستند، اظهارداشت: باید برای مقابله با این هجمه دشمن همه آن‌هایی که درد دین دارند وارد میدان شوند و با بهره‌گیری از بصیرت، به مقابله با دشمن پردازند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نیاز امروز جوامع بشری بصیرت و آگاهی است، گفت: جهاد بدون بصیرت، جهاد خوارج و گروه‌های تکفیری و اسلام بدون بصیرت نیز همین اسلام آمریکایی و انگلیسی است.

دبیرکل حزب‌الله عراق، بهترین راه نشر مبانی مکتب تشیع و ترویج آرمان‌های جبهه مقاومت اسلامی را «تبلیغ سینه‌به‌سینه» عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم راه امام حسین(ع) ادامه یابد، باید حرکت‌هایی زینب وار در سراسر جهان به راه افتد؛ چراکه حضرت زینب(س) در کربلا با شمشیر نجنگید و سلاحی حمل نکرد! بلکه با سخنرانی و وعظ‌های کوبنده و بیدارگر، به واقعه عاشورا استمرار بخشید و آن را جهانی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، بصیرت را به‌مثابه «نور» دانست و تصریح کرد: اگر امروز کسی بدون بصیرت نماز و قرآن بخواند و یا اسلحه بر دوش بگیرد، هیچ فایده‌ای ندارد؛ چراکه خوارج نیز در جنگ صفین از اصحاب امام علی(ع) بودند ولی در یک‌لحظه به علت نداشتن بصیرت از دین خارج شدند.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ اراده‌هاست، گفت: نبرد اصلی امروز جهان اسلام، نبرد با سلاح گرم نیست! بلکه جنگ اصلی جنگ اراده‌ها بوده و دشمن می‌خواهد بصیرت و آگاهی ملت‌های مسلمان را بگیرد و آنان را به تصرف خود در آورد.

دبیرکل حزب‌الله عراق، در پایان رمز با بیان اینکه رمز استمرار انقلاب اسلامی ایران ولایت‌فقیه و بصیرت مردم است، اظهارداشت: اگرچه ما برای دفاع از خود به تجهیزات نظامی پیشرفته و سلاح نیاز داریم، اما عامل اصلی حفظ پایه‌های یک کشور، بصیرت بوده و همان‌طوری که بصیرت مردم مانع از سقوط انقلاب شد، امروز صفت اول حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله بصیرت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha