چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هم اندیشی نمایندگان کمیته های مراکز حوزوی در دبیرخانه ستاد همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ ستاد همکاری ها ظرفیت خوبی برای توانمند سازی و تقویت دینی دانش آموزان دارد و برای تحقق این امر لازم است، نیازسنجی و حمایت در عرصه فکری در عرصه تعلیم و تربیت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام دارابی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی  امروز در هم اندیشی نمایندگان کمیته های مراکز حوزوی که در دبیرخانه ستاد همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد، با بیان اینکه لازم است در شناخت استراتژیک و  درک صحیح از چشم انداز جریان اصیل، تعامل جدی صورت گیرد، هرگونه اظهار نظر فردی و احساسی در این امور را مخالف با این نوع جریان ها دانست و گفت: اگر مباحث دینداری و تربیت نسل جوان از پشتوانه پژوهشی برخوردار باشد، قطعا اثر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

 راه اندازی 148 مدرسه در کشور با عنوان علوم و معارف اسلامی

وی با بیان اینکه نباید از مسئله پژوهش در موضوعات دینداری و اجتماعی در مدارس  غافل بود، افزود: مسئولین سازمان تبلیغات توانسته در عرصه دینداری ایران و آخرین تهدیدها و تحلیل ها در حوزه اجتماعی و دینی گام های خوبی بردارد و از این لحاظ می توان از ظرفیتی که درسازمان در این حوزه ها ایجاد شده نهایت استفاده را کرد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خواستار تفاهم نامه  همکاری بیشتر آموزش و پرورش با سازمان برای ارائه کارگاه های آموزشی در مسائل دینی و تعلیم و تربیت، تفسیرآیات موضوعی، احکام زندگی در قالب 200 ساعت  برای  فرهنگیان  آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام دارابی بابیان اینکه مجموعه سازمان تبلیغات قابلیت خوبی برای توانمند سازی مبلغین و تقویت مبانی معرفتی و فکری فرهنگیان تحت عنوان اندیشه معلم را دارد، تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی را از برنامه بسیار مفید و سازنده با هدف کادر سازی برای نظام  عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه اکنون 148 مدرسه در کشور با عنوان علوم و معارف اسلامی راه اندازی شد، افزود: این مدرسه ها قابلیت خوبی برای تقویت بنیه فکری و حضور دانش آموزان در حوزه  برخوردار هستند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی  از آمادگی این سازمان برای ارائه گفتمان دینی که نقش مهمی در نظام فکری و جریان سازی در عرصه تعلیم و تربیت در بین جوانان را دارد خبر داد  و ابراز داشت: تا کنون20 هزار گفتمان دینی در مدارس برگزار شده است.

اولویت بندی، مهندسی و محوری کردن در برنامه های تبلیغی لحاظ شود

حجت الاسلام  کمال نیز در سخنانی با بیان اینکه ستاد همکاری ها ظرفیت خوبی برای توانمند ساز و تقویت دینی دانش آموزان است گفت: برای تحقق این امر لازم است، نیازسنجی و حمایت در عرصه فکری در عرصه تعلیم و تربیت صورت گیرد.

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی افزود: اولویت بندی، مهندسی، شبکه و محوری کردن برنامه های تبلیغی در عرصه های چون تعلیم و تربیت، آسیب شناسی خانواده های دانش آموزان و اعتیاد از مسائل مهمی است که لازم است برای اثر گذاری بهتر مورد همفکری قرار گیرد. 

وی خواستارتعامل همکاری مدارس آموزش و پرورش با دفتر تبلیغات برای اعزام مبلغ و  اطلاع رسانی و برنامه سازی با رادیو معارف شد    

 حجت الاسلام کمالی عنوان کرد: مسئله دیگر توانمند سازی وآموزش کاربری در موضوعاتی چون فنون مشاوره به مبلغان اعزامی است که باید برای اثرگذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

20 هزار مبلغ در مدارس آموزش و پرورش نماز جماعت برگزار می کنند

حجت الاسلام مردان پور نیز در سخنانی با بیان اینکه فعالیت در آموزش و پروش کار حساس و پیچیده ای است، خواستار تعامل، همکاری، هم افزایی و هم اندیشی بیشتر برای اثر بخشی شد.

نماینده معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، یکی از دغدغه های شرایط موجود در آموزش پرورش را، ارائه برنامه برای رفع آسیب در مسائل مختلف نماز، گفتمان های دینی و مشاوره عنوان کرد.

وی  افزود: افزایش روحانی مستقر، آموزش و مهارت افزایی روحانیون شاغل درآموزش وپرورش، رفع آسیب ها درمباحث تعلیم و تربیت و  حضور طلاب  و روحانیون توانمند درمدارس آموزش و پرورش از جمله موضوعات برای هم همکاری فی مابین است.

حجت الاسلام مردان پور بابیان اینکه درحال حاضرآموزش و پرورش برای حضور4هزار روحانی مستقر اعلام آمادگی کرده، خواستار حمایت بیشتر برای حضور مبلغین شد.

وی گفت: هم اکنون نزدیک به حضور 20 هزار امام جماعت در مدارس آموزش و پرورش هستیم و اگر مشکلات برطرف شود؛ قطعا این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد. 

رشته تعلیم و تربیت اسلامی و مدیریت راه اندازی می شود

حجت الاسلام فرهاد عباسی نیز در سخنانی بابیان اینکه تاسیس رشته های تخصصی جدید در حوزه نیازمند پیشنهاد از سوی مراکز علمی است عنوان کرد: در حال حاضر براساس حساسیت موجود در عرصه علوم انسانی، رشته تعلیم و تربیت اسلامی و مدیریت  برای راه اندازی به تصویب شورای عالی حوزه رسیده است. 

نماینده معاونت آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه 25 مرکز تخصصی و20 انجمن در حوزه تأسیس شده افزود: این مراکز آماده همکاری برای ارائه کارگارهای آموزشی در مسائل مختلف علوم انسانی وعلوم تربیتی با  آموزش و پرورش است.

وی گفت: حوزه هیچ مشکلی برای ارائه گواهی سطح دو  به واجدین شرایط برای حضور در مدارس آموزش وپروش را ندارد ولی باید این همکاری از سوی آموزش وپرورش برای حضور حوزویان بیشتر مورد توجه قرارگیرد.   

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه طلاب برای حضور در آموزش و پرورش در قالب سرباز طلبه مشکلی از لحاظ  قطع شهریه نخواهند داشت، گفت: حوزه علمیه در این عرصه آماده هر نوع همکاری با آموزش و پرورش است.

 وی افزود: برای اثر گذاری بهتر در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند همکاری بیشتر آموزش و پرورش برای بر حضور فرهنگیان در کارگاهای آموزشی درمسائل تربیتی  می باشیم.

وزارتخانه نگاه ویژه به بحث تعلیم وتربیت داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری نیز در سخنانی بابیان اینکه  لازم است وزارتخانه نگاه ویژه ای به بحث تعلیم و تربیت برای اثر گذاری بهتر در مدارس آموزش وپرورش داشته باشد، گفت:  یکی از این برنامه ها برای اثر گذاری تشویق دانش اموزان برای جدی گرفتن بحث است

نماینده معاونت تبلیغی و فرهنگی مر کز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بابیان اینکه مهارت افزایی و آموزش مبلغین یکی دیگر از برنامه برای اثر گذاری در عرصه تعلیم وتربیت است، عنوان کرد: مسئله دیگر در اثر گذاری الویت بندی ونیاز سنجی برنامه ها است.

وی افزود: اگر برنامه ها براساس مناطق مختلف نیاز سنجی و برنامه ریزی شود، شاهد اثر گذاری بهتر آن در مدارس آموزش و پرورش خواهیم بود.

 از ظرفیت رادیو معارف برای اطلاع رسانی استفاده شود

حجت الاسلام عظیمی نیز در سخنانی گفت: از همکاری و تعامل مسئولین رادیو معارف در موضوعات مطالبات ستاد، آسیب شناسی سند و تحول، نظامات موجود، پایان نامه نویسی، پوشش خبری فعالیت ها و آموزش ضمن خدمت، برای روحانیون شاغل برای برنامه سازی و  تبیین و نقد خبر داد.

نماینده رادیو معارف  عنوان کرد: رادیو معارف ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری و هم افزایی بیشتر با  ستاد همکاری های برای اجرای برنامه ها تاثیرگذاری بیشتر در جامعه دارد و لازم است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha