جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا رحیمی-معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ اگر در امور تربیتی بخواهیم موفق باشیم لازم است به این نکته توجه کنیم که فعالیت اصلی مربیان امور تربیتی، برنامه ریزی تربیتی در عرصه محتوایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علیرضا رحیمی  امروز در اولین نشست آموزشی _ ترویجی رابطین کمیته های استانی که در خانه فرهنگیان در قم برگزار شد به جایگاه تعلیم و تربیت در آموزهای دینی و نقش مربیان تربیتی اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار داریم که نقش مربیان تربیتی بیش از گذشته برای تربیت جوانان و نوجوان درمدارس آموزش و پرورش حساس و سنگین است.

معاون پژوهش ستاد همکاری ها عنوان کرد: امور تربیتی و تبیین آن از مسائلی است که هر مربی در ابتدا لازم است بداند در این بحث به دنبال ارائه چه هدفی است.

وی اظهارداشت: اگر در امور تربیتی بخواهیم موفق باشیم،‌باید به این نکته توجه کنیم که فعالیت اصلی مربیان امور تربیتی، برنامه ریزی تربیتی در عرصه محتوایی است.

رحیمی گفت: هرمربی برای موفقیت در عرصه تربیت نیازمند است تا عواملی را بکارگیرد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

 معاون پژوهشی ستاد همکاریها عنوان کرد: اولین کار رصد و شناسایی فرصت های و ظرفیت ها است؛ مربی تربیتی موفق کسی است که رصدها و بزنگاه های عرصه تربیتی را شناسایی و برای آینده بهتر برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه شاه کلید سند تحول بنیادین، حیات طیبه است، در معنای تربیت افزود: تربیت در اسلام به معنای این است که انسان در ابعاد مختلف فرد کاملی باشد، این سخن بدان معنا است هر ویژگی در خالق هستی وجود دارد.

 رحیمی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمالات عالی نفسانی و تجلی دادن صفات حسنه لازم است تلاش و کوشش کند، عنوان کرد: از دیگر عوامل موفقیت در برنامه های تربیتی، آگاه بودن مربی تربیتی از محتوای درسی دانش آموزان است.  

معاون پژوهشی ستاد همکاریها گفت: برنامه ریزی برای غنی سازی دانش آموزان، استفاده از فرصت ها به شیوه کار فرمایی، برنامه ریزی برای همکاری با مراکز مرتبط با امور تربیتی  مانند حوزه عملیه و مبلغین توانمند نیز ازدیگر عوامل موفقیت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha