جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جهت گیری فرهنگی از اولویت های واقفان باشد، گفت: ایجاد نشاط علمی در حوزه های علمیه از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش "وقف و حوزه های علمیه"، در بجنورد اظهار داشت: حوزه علمیه زمینه ساز رشد فکری و معنوی جامعه در تمام زمینه ها است.

امام جمعه بجنورد بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: باید با روشنگری از سوی متولیان، علما، روحانیان و رسانه ها، موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه ای به مقوله وقف و موقوفات دمیده شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مسأله ثبت وقف های جدید به یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات موجود در استان در زمینه برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده اند، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده عشق و ارادت مردم این دیار به سالار شهیدان بوده و ستودنی است لیکن باید توجه داشت که وقف باید حوزه های مختلفی را پوشش بدهد که باید در این زمینه علما، روحانیون و متولیان امر روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت حوزه های علمیه، مسائل فرهنگی، آموزش، ازدواج جوانان و ... از جمله نیازهای روز جامعه هستند، گفت: واقفان و خیران باید سعی کنند وقف های خود را با نیت رفع نیازهای جامعه به ثبت برسانند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha