جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت

حوزه/ امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: تقویت و گسترش مدارس علمیه در نقاط مختلف موجب افزایش امنیت، ارتقاء دانش دینی و نهادینه کردن معنویت در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه استان لرستان که در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت برگزار شد با اشاره به اینکه مدارس علمیه همواره به عنوان پایگاه های ترویج علوم و معارف اهل بیت(ع) در جامعه مطرح بوده اند، گفت: وجود مدارس علمیه و تحصیل علاقمندان به علوم حوزه همواره به عنوان برکت و ایجاد امنیت در نقاط مختلف مطرح بوده و به خوبی این نقش هدایت گری و روشنگری در جامعه مشهود است.

وی با اشاره به اینکه طلاب جوان با فراگیری علوم حوزه در مدارس به عنوان الگو برای جوانان در استان و شهرستانها هستند، تصریح کرد: مدیران و اساتید مدارس باید بتوانند با تربیت طلابی مهذب و کارآمد، پاسخگوی شبهات دینی نسل جوان جامعه باشند.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه وجود و گسترش مدارس علمیه در نقاط مختلف جامعه موجب افزایش امنیت، ارتقاء دانش دینی و نهادینه کردن معنویت در جامعه خواهد شد، افزود: باید تلاش شود تا با گسترش مراکز دینی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در عصر حاضر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی توجه به جایگاه تهذیب در تربیت طلاب مدارس علمیه را از رسالت های اصلی مدیران مدارس برشمرد و گفت: مدیران و اساتید تلاش کنند تهذیب در راس برنامه های آموزشی آنان قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در بین طلاب نیز از دیگر رسالت های مدیران و اساتید حوزه است، ابراز داشت: در این خصوص نیز باید اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha