پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرهنگ دینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قاین گفت: باید حوزه های علمیه شهرستان ها تقویت شوند، چرا که نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی دارند.

جعفری پور، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) قاین در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نقش بارزحوزه های علمیه در جامعه، اظهار کرد: حوزه علمیه با دیانت مردم سرو کار دارد و با وجود این که قرن ها از  قدمت آنها می گذرد، هنوزجایگاه اصلی خویش را حفظ کرده است.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر این که "سیاست ما عین دیانت ماست"، تصریح کرد: به دلیل آن که مردم ارتباط قلبی خوبی با حوزه های علمیه برقرار می  کنند باید توجه شود که منبرها به روز باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قاین با اشاره به نقش بارز روحانیت در بسیاری از مسائل مهم جامعه همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، و...، یادآور شد: روحانیت نیز باید در جامعه، قدر جایگاه خویش را بداند.

جعفری پور در ادامه با اشاره به بحث تحول در حوزه های علمیه، با بیان این که تحول در حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحول در حوزه، نشان از اهمیت این موضوع دارد، لذا باید در برنامه های آموزشی و ... تحول ایجاد شود.

وی با اشاره به این نکته که حوزه های علمیه همواره پیشگام تولید علم در جامعه هستند، اظهار داشت: باید حوزه های علمیه شهرستان ها تقویت شوند، چرا که نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی دارند.  

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در پایان با بیان این که بانوان  نقش بسزایی در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و ناهنجاری های دیگر جامعه دارند، افزود: آنچه مسلم است آن است که اگر مسئولان به بانوان بخصوص طلبه های خواهر برای فرهنگ سازی در نقاط مختلف جامعه بها دهند، بسیاری از آسیب های اجتماعی  کاهش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha