سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر زاکانی-نشست روحانیون خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در جمع روحانیون خراسان جنوبی گفت: عده‌ای بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند، اما امام(ره) و شهدا را بدهکار خود می‌دانند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، علیرضا زاکانی، پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ " بصیرت انقلابی و میثاق با ولایت" روحانیون استان خراسان جنوبی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب  تاکید بر انقلابی بودن دارند و می فرمایند که در طول سال همه باید در صحنه باشند و این ظرفیتی بزرگ برای انقلاب است.

 وی ادامه داد:  این ظرفیت یا ناظر به یک تهدید بزرگ است و یا یک فرصت برای پیشرفت و جهشی برای دستاورهای نظام اسلامی می باشد.

 زاکانی به دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که فرمانده سپاه احساس نگرانی نسبت به آینده را مطرح کرد، مقام معظم رهبری فرمودند:" آینده بهتر از امروز است".

 وی با اشاره به دو پیام آینده نگری مقام معظم رهبری تاکید کرد: این پیام از طرف نایب امام زمان(عج) است  و از طرفی  دیگر ما باید به ظرفیت درونی خود بنگریم که اگر آن را فعال کنیم می توانیم آینده را بهتر از امروز بسازیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: " 38 سال است که انقلاب اسلامی در گام دوم خود متوقف شده است" افزود: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی پنج مرحله اصلی تکاملی انقلاب اسلامی است.

 وی  ادامه داد: 38 سال پایداری و ایستادگی در برابر ناملایمات داخلی و خارجی سبب شده تا این انقلاب تغییر جغرافیای سیاسی جهان و تغییر جبهه بندی جهانی را طوری قرار دهد که به ازای تحولات داخلی، پیام انقلاب در سطح جهان اثرات خود را بگذارد.

زاکانی تصریح کرد: ظرفیتی که رهبر معظم انقلاب  می‌فرمایند برداشتن گام های دیگر و تشکیل دولت اسلامی برای شکل گیری جامعه اسلامی و الگوسازی مادی و معنوی ایران اسلامی است تا  مقدمات ظهور و همچین  تمدن اسلامی فراهم شود.

نماینده  سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه این گام قابل قیاس با گام قبلی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب و مردم ما الگو و سرآمد هستند جامعه امرز ما جامعه الگو و سرآمد نیست و جامعه وعده داده شده در انقلاب نیست و ما باید  راه زیادی را طی کنیم تا جامعه ای که در آن عطر عدالت و معنویت و پیشرفت در ایعاد مختلف به مشام برسد.

زاکانی با اشاره به اینکه وقتی نااهلان و نامحرمان بر کرسی‌های مملکت تکیه بزنند، پیام‌های زشت و تاریک منعکس می شود، افزود: اگر مسئولی امروز در استان شما بیان می کند که یاد شهدا، خاطره شهدا  و مجلس شهدا ر ا برگزار نکنیم، به خاطر این است که از شهدا می‌ترسند  چرا که ما باور داریم که شهدا به ما مدد می رسانند و آنها از این می ‌ترسند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند یک جبهه واحد و فراهم آوردن ظرفیت‌ها در این جبهه واحد هستیم. امروز دیگر معنای اصولگرایی، اصلاح طلبی چپ و راست کفایت لازم را برای ساماندهی این جبهه نمی کند و باید فراتر بیندیشیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در 10 اردیبهشت سال 80 به سران سه قوه نامه نوشتند که با فساد مقابله کنید و در 6 آبان سال 81 نیز به جنبش دانشجویی نامه نوشتند و فرمودند که در مقابل فساد اعترض کنید، اما عمل نشد.

زاکانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابی و غیر انقلابی بودن، گفت: امروز ضرورت دارد که انقلابیون کشور دست به دست هم دهند و به صحنه بیایند و با غیر انقلابی ها مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما از سمت غیر انقلابی‌ها آفت خورده است، گفت: ما نیازمند انسجام هستیم، اما انسجام به تنهایی کفایت نمی‌کند و جبهه انقلاب با هوشمندی باید حداقل 14 گام را بردارد تا در صحنه سخت مقابله موفق شود.

 وی یادآور شد: اولین گام این است که خواص بر حق که دارای ظرفیت و نفوذ اجتماعی هستند به شناخت مشترک از وضعیت کشور برسند.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گام دوم را شروع تغییر از خود برای امیدواری جامعه دانست و گفت: مرحله بعد مدیریت افکار عمومی است و باید بدانیم که هر کاری که می‌کنیم قضاوت می‌شویم.

وی بیان کرد: نیازمند فکر پیشرو و اثرگذار هستیم و این فکر باید تبدیل به گفتمان شود و عناصر انقلابی در صحنه حاضر شوند و برای انقلاب هزینه بدهند.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ما نیازمند یک سازماندهی اجتماعی گسترده و نهضت روشنگری هستیم و افراد خاص باید متوجه شوند تا حرکت به بدنه جامعه برسد.

 زاکانی به اهمیت حضور در زیست بوم جدیدی به نام فضای مجازی تاکید کرد و افزود: دیگران در این فضا حضور دارند اما از نیروهای انقلابی خبری نیست.

 زاکانی با اشاره به اینکه عده‌ای بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند، اما امام(ره) و شهدا را بدهکار خود می‌دانند، تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که سیاهی‌هایی که بر دامن انقلاب نشسته را با پرچمداری ولی‌فقیه و با استفاده از پتانسیل‌ها از بین ببریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha