جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، جهاد علمی و فرهنگی را شاخصه بارز حوزه انقلابی دانست و گفت: ایادی استکبار با تمام توان، مرزهای دینی و فکری اسلام را مورد هجوم قرار داده اند و قصد از بین بردن چهره واقعی دین مبین اسلام و روحانیت را دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی، در نشست بصيرتي طلاب و اساتید مدارس علمیه استان با عنوان «حوزه ولایی، حوزه انقلابی»، در حسینیه سیدالشهدا(ع) بجنورد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و فرهیختگان انقلابی باید آمادگی لازم برای جهاد در برابر فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون در مقطع کنونی، بصیرت افزایی در جامعه برای خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان نظام اسلامی است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: رسالت روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، در شرایط کنونی سنگین تر از گذشته است، چرا که ایادی استکبار با تمام توان، مرزهای دینی و فکری اسلام را مورد هجوم قرار داده اند و قصد از بین بردن چهره واقعی دین مبین اسلام و روحانیت را دارند.

وی اظهارداشت: تاکنون توطئه های بسیار حساب شده ای از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی و استکبار جهانی برای ایران اسلامی در نظر گرفته شده، اما علمای ما توانسته اند در مقابل آن ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی گفت: دشمنان به نقش و اهمیت روحانیون در جامعه اسلامی پی برده اند و شروع به سم پاشی، کارشکنی، جوسازی و حاشیه پراکنی علیه این قشر از جامعه می کنند.

وی داشتن تقوای فردی و جمعی را لازمه کسب بصیرت برای مقابله با فتنه‌ها دانست و افزود: بر اساس روایات اسلامی ریشه فتنه‌های مختلف هوای نفس بوده و از سوی دیگر برای غلبه بر هوای نفس، تقوای فردی و اجتماعی لازم است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین امام علی (ع) نیز در خطبه 182 نهج‌البلاغه فرمودند: «وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ يَتَّقِ اَللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ اَلْفِتَنِ» و تأکید داشته اند که راهکار برون‌رفت و سرافرازی کامل در مقابله با فتنه‌ها تقوای الهی است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در حدیث دیگری می‌فرماید: «يُسْتَدَلُ عَلَى الْإِيمَانِ بِكَثْرَةِ التُّقَى وَمُلْكِ الشَّهْوَةِ وَغَلَبَةِ الْهَوَى»؛ گواه ایمان باطنی افراد، بسیاری تقوا، مالکیت شهوات و پیروزی بر هوای نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: دشمنان با اشاعه ناهنجاری های اجتماعی، ترویج منکرات اخلاقی و ولنگاری فرهنگی درصدد ایجاد فتنه فرهنگی در کشور هستند تا بتوانند از این طریق به مقاصد شوم خود دست یابند که طلاب و روحانیون در عرصه آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه نقش بسزایی دارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha